مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تا کنون ۶۸۶ نفر از استان در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم نام نویسی کرده‌اند.

‌نام نویسی ۶۸۶ همدانی در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد رضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در همدان برگزار می‌شود.

او افزود: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در در رشته‌های مختلف حفظ قرآن و حفظ و تفسیر معارف اهل بیت (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان و در رده‌های سنی مختلف به صورت سراسری برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به اینکه این تا کنون ۶۸۶ نفر از استان در این آزمون نام نویسی کرده‌اند گفت: آزمون قرآن و عترت امسال در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود.

او افزود: گروه ترجمه و و مفاهیم قران کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بین (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲) از موارد آزمون هجدهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۵ آذر به عنوان آخرین مهلت نام نویسی در این آزمون اعلام است عنوان کرد: این آزمون در دو بخش کتبی و الکترونیک برگزار می‌شود، آزمون‌های الکترونیک ۲۵ و ۲۶ دی و آزمون کتبی ۳ بهمن به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

احسانی افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به به ادرس www.quranedu.ir مراجعه کنند.

او سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور را از اهداف اصلی این آزمون برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان جهت فراگیری معارف قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.

انتهای پیام/ب

هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در همدان برگزار می‌شود

برچسب ها: قرآن و عترت ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار