فرمانده کارخانجات نداجا گفت: اگر اعتبارات به صورت نرمال تامین شود حدود چهار سال ساخت ناوشکن لقمان طول خواهد کشید.

ساخت ناوشکن آموزشی چهار برابر سهند/ لقمان در آینده نزدیک ساخته می‌شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ناخدا عباس فاضل‌نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نظامی که به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان صبحگاه منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز آغاز شده است ساخت ناو آموزشی لقمان است.

او عنوان کرد: ناو لقمان از لحاظ ابعادی دو برابر ناوشکن سهند است و یکی از فناوری‌های جدیدی است که حسب دستور فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل ارتش در راستای افزایش توان رزم در گام دوم انقلاب در دستور کار کارخانجات نداجا قرار گرفته است.

فرمانده کارخانجات نداجا ابراز داشت: امروز یکی از قسمت‌های این ناو در حال ساخت است و کارخانجات نداجا تمامی تجهیزاتی را که می‌سازد صد در صد بومی است و با استفاده از پتانسیل‌های نیرو‌های ایرانی ساخته می‌شوند.

فاضل‌نیا تصریح کرد: در حوزه ساخت ناوشکن‌ها، ساخت زیر دریایی‌های سبک و نیمه سنگین به خود کفایی رسیده‌ایم و جزو معدود کشور‌هایی هستیم که فناوری تولید این تجهیزات را داریم.

او اذعان کرد: به دلیل اینکه ناو لقمان نسبت به ناوشکن‌های ساخته شده بزرگتر است به همین دلیل زمان ساخت طولانی‌تری دارد، اما با برنامه‌ریزی دقیق سعی داریم که در سریع‌ترین زمان ساخته شود.

فرمانده کارخانجات نداجا بیان داشت: یکی از محور‌هایی که نیروی دریایی دنبال می‌کند این است که بتواند دانشگاهیان و افسرانی که از دانشگاه امام خمینی (ره) فارغ‌التحصیل می‌شوند با یک مجموعه‌ای کامل از فناوری در ارتباط باشند و بتوانند مبتنی بر عمل فعالیت کنند.

فاضل‌نیا تشریح کرد: تمامی تجهیزات و امکانات برای یادگیری عمل دانشگاهیان پیش‌بینی شده است، اما این ناو می‌تواند در ارتقای توان رزم نیروی دریایی نیز شریک باشد و نقش بسزایی را ایفا کند.

او عنوان کرد: تمامی پروژه‌هایی که نیروی دریایی شروع می‌کند پروژه‌هایی هستند که مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح را دارند و تامین اعتبار آن نیز از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام می‌شود.

فرمانده کارخانجات نداجا ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود که اگر اعتبارات نرمال تامین شود حدود چهار سال ساخت این ناوشکن که یکی از ناو‌های بزگ نیروی دریایی و منطقه محسوب می‌شود، طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار