معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد;

لزوم رعایت بهداشت فردی به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شهروندان ایلامی باید به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بهداشت فردی را رعایت کنند.

لزوم رعایت بهداشت فردی به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

ناصری فر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , گفت: از آنجا که ویروس آنفلوآنزا مسری می‌باشد و از راه تنفس انتقال می‌یابد، بر همین اساس پایه اصلی کنترل این بیماری رعایت نکات بهداشتی است.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا باید دست‌ها را مرتب با آب و صابون شست و از دست دادن و روبوسی کردن با سایر افراد به ویژه با افراد بیمار به شدت خودداری کرد.

ناصری فر مطرح کرد: از همشهریان گرامی خواهشمندیم در صورت بروز بیماری سرماخوردگی، با خوردن مایعات سبب تسریع در بهبود بیماری شوند.

او بیان کرد: بیماران مبتلا به آنفلوآنزا حتما از ماسک استفاده کرده و در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: خوشبختانه در استان ایلام هیچگونه گزارشی در مورد اعلام فوتی در رابطه با ویروس آنفلوآنزا نداشته ایم، اما کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی و همچنین زنان باردار از جمله افرادی هستند که در برابر این بیماری در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ ن

توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.