مرگ پنج نفر در قزوین بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا / رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری / دارو به اندازه کافی تامین شده

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی در استان قزوین جان باخته اند.

دکتر نجار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین امروز در قرارگاه پدافند زیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: این ۵ نفر واکسن آنفلوآنزا دریافت و به علت داشتن بیمار‌های زمینه ایی، چون قلبی و عروقی، دیابت و کلیوی فوت کردند.

دکتر نجار سن افراد فوت شده را بین ۱۳ تا ۸۴ سال بیان کرد و افزود : خوشبختانه قزوین جزء استان‌های با مرگ و میر بالا در این زمینه نیست.

او با بیان اینکه به علت سرمای زودرس این بیماری یک ماه زودتر از سال گذشته شیوع یافته است افزود: در اوج شیوع و طغیان بیماری آنفلوآنزا قرار داریم و ظرف دو هفته آینده شیوع این بیماری فروکش خواهد کرد.

دکتر نجار تاکید برای درمان بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری آنفلوآنزا، بخش‌های ویژه در بیمارستان‌های بوعلی سینا، قدس و ولایت در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: دو گروه سنی کمتر از ۵ سال و بیشتر از ۶۵ سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و خانواده باید مراقب این افراد باشند.

دکتر نجار، با بیان اینکه در این زمینه اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان انجام شده است گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا در اختیار گروه‌های در معرض خطر قرار گرفته است.

او تاکید کرد: داروی مورد نیاز به مقدار لازم در اختیار مراکز درمانی دولتی و خصوصی قرار گرفته است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: مردم در این زمینه نگران نباشند چراکه با رعایت موارد بهداشتی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

دکتر نجار رعایت بهداشت فردی را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی بیان کرد و گفت: مردم دستهایشان را حتما بشویند و تماس تنفسی خود را با افرادی که دچار سرماخوردگی هستند کاهش دهند.

حبیبی جانشین شورای پدافند غیر عامل استان هم در این جلسه گفت: مردم به خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی و کانال‌های بی هویت توجه نکنند و خبر‌های مربوط به بیماری آنفو آنزا را از رسانه‌های رسمی مانند صدا وسیما پیگیری کنند.

او در ادامه بر مراقبت از سالمندان و کودکان که دارای بیماری زمینه‌ای هستند تاکید کرد.

حبیبی افزود: هیچگونه کمبود دارو نداریم و به اندازه کافی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.

معاون استاندار تاکید کرد: مردم نگران نباشند و شهروندان می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

به گفته معاون استاندار، در آذر ماه ۷۴ مورد مشکوک به آنفولانزا به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۴۵ نفر از آن‌ها تحت درمان هستند.

حبیبی افزود: شیوع این بیماری ظرف دو هفته آینده فروکش می‌کند، ولی تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

معاون استاندار بر نظارت و کنترل مراکز عمومی، پرجمعیت و بویژه مدارس هم تاکید کرد وگفت: تا کنون موردی از آنفولانزا در مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/ک

۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فصلی در استان قزوین جان باخته اند

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار