رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به شایع شدن بیماری آنفولانزا، نقش خودمراقبتی در پیشگیری و درمان بیماری بسیار موثر است.

پیشگیری از آنفولانزا با خودمراقبتی/کمبود دارویی نداریم امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با توجه به شایع شدن بیماری آنفولانزا، نقش خودمراقبتی در پیشگیری و درمان بیماری بسیار موثر است. که با آموزش و اطلاع رسانی مناسب میتوان اضطراب و نگرانی را در خصوص آن کاهش داد.

 امینی فرد راه‌های انتقال بیماری آنفولانزا را تشریح کرد و گفت: راه انتقال بیماری از طریق هوا، تماس مستقیم بافرد بیمار و ترشحات آلوده به ویروس میباشد و بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان، خانم‌های باردار و کودکان زیر ۵ سال افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری است.

او  اذعان داشت: میتوان براحتی با اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفولانزا را کنترل و مدیریت کرد واستفاده ازهرگونه دارویی مانند آنتی بیوتیک‌ها در درمان آنفولانزا موثر نبوده و فقط براساس معاینات پزشکی و امکان وجود بیماری‌های باکتریابی یا میکروبی به همراه این بیماری و با تجویز و نسخه پزشک معالج میتوان ازین دارو‌ها استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: داروی درمان آنفولانزا به میزان کافی در مراکز درمانی معین موجود است و مشکلی در این خصوص نداریم.

 امینی فرد در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول پیشگیری مانند شستن مرتب دستها، استفاده از ماسک در محل‌های پرجمعیت و رعایت فاصله از بیماران، از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار