سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: مسابقات گرندپری بسیار سخت و نفسگیر بود و هر مسابقه حکم یک فینال زودرس داشت.

عسگری: هر مسابقه گرندپری حکم یک فینال زودرس داشت/ بازیکنان با از خود گذشتگی سهمیه گرفتندفریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فینال گرندپری و سطح این مسابقات اظهار داشت: همانطور که از قبل پیش بینی می‌شد مسابقات سطح خیلی بالایی داشت. به هر حال در فینال گرندپری شرکت کردیم و پس از یک ماراتن ۳ ساله به ایستگاه پایانی رسیدیم که ۱۶ نفر از برترین تکواندوکاران هر وزن در آن حضور داشتند و برای گرفتن ۵ سهمیه المپیک با یکدیگر به رقابت پرداختند. در برخی اوزان نفرات دوازدهم شانس رسیدن به جمع ۵ نفر اول و کسب سهمیه را داشتند و به همین دلیل رقابت‌ها خیلی سخت، حساس و نفسگیر بود و به اعتقاد من هر مسابقه حکم یک فینال زودرس را داشت.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: فکر نمی‌کنم مسابقات المپیک سخت‌تر از فینال گرندپری باشد، اما مسلما المپیک از حساسیت خاصی برخوردار است که باعث می‌شود از بقیه مسابقات متمایز شود. برای فینال گرندپری تمرینات و برنامه‌های ویژه‌ای داشتیم که با توجه به المپیک و شرایط آن باید تغییراتی را در کارمان اعمال کنیم تا برای این رویداد بزرگ آماده شویم.

عسگری درباره عملکرد ملی پوشان کشورمان در فینال گرندپری اظهار داشت: بازیکنان ما در این مسابقات عملکرد خوبی ارائه کردند و قهرمانان بزرگی را شکست دادند و در برخی مسابقات هم باختند که به هر حال این جزو نفس مسابقات است. خوشبختانه در فینال گرندپری توانستیم ۲ سهمیه بگیریم و یک مرحله از مسابقات گرنداسلم باقی مانده که سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی می‌تواند از این فرصت باقی مانده استفاده کند تا انشالله تعداد سهمیه‌های ما به عدد ۳ برسد.

او درباره مشکلات و دغدغه‌های پیش روی تیم ملی تکواندو گفت: تاکنون مشکلات زیادی داشتیم و می‌توانم بگویم که بازیکنان ما ایثار کردند و با از خودگذشتگی به این سهمیه‌ها رسیدند. فدراسیون تکواندو تمام تلاشش را کرد تا ما به این مسابقات برسیم. انتظار داریم شرایطی فراهم شود که بازیکنان تیم ملی بتوانند با آسودگی خاطر و بدون دغدغه تمرین کنند و ما بتوانیم برنامه‌های مدنظرمان را به بهترین شیوه ممکن پیاده کنیم. رسیدن به چنین هدفی یک همت عمومی و پشتیبانی همگانی می‌طلبد و ما امیدواریم در این مقطع که سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف توزیع می‌شود، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای تمام رشته‌ها به ویژه رشته‌هایی که می‌توانند مدال آور باشند سنگ تمام بگذارند.

عسگری افزود: امیدوارم با حمایت مسئولان، دعای مردم و تلاش ملی پوشان روز‌های خوبی در انتظار ورزش کشورمان باشد.

انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی تکواندو درباره فینال گرندپری ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار