معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد؛

مطالبه گری مطبوعات از استانداری‌ها برای پویش ۳۰-۶۰

شاه آبادی گفت: یکی از اقدام‌هایی که در سال گذشته انجام شد، نصب تابلو‌های ۳۰-۶۰ در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بود.

مطالبه گری مطبوعات از استانداری‌ها برای پویش ۳۰-۶۰به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی که صبح امروز در سالن شهدای رادیو برگزار شد، اظهار کرد: تردیدی نیست اگر در یک اقدام بزرگ و ملی قصد داشته باشیم وارد شویم جز با پایداری و استمرار به نتیجه نمی‌رسیم. در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی مصرانه و مجدانه ایستاده ایم تا یک به یک مسئولان مرتبط با این موضوع را مطالبه گری کنیم و پای کار بیاوریم.

او با بیان اینکه کار رسانه اطلاع رسانی، ساخت برنامه جذاب و متنوع و هشدار به مردم است، بیان کرد: رسانه کار خود را در رابطه با موضوعات ملی انجام می‌دهد، ولی این کار بزرگ و ملی از رادیو یا رسانه به تنهایی بر نمی‌آید، چون رسانه مسئولیت اقدام ندارد و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.

معاون صدای رسانه ملی افزود: واقعا نظام جمهوری اسلامی نشان داده اگر بر روی یک موضوع و محور تمرکز کرده و همه مردم آن را همراهی کنند، امکان تحقق آن موضوع در جامعه وجود دارد.

 کاهش آمار تصادفات در نقاط ۳۰-۶۰

او با بیان اینکه در نوروز پارسال در نقاط ۳۰-۶۰ آمار قابل توجهی کاهش تصادفات وجود داشت، گفت: سال گذشته چهار اقدام مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت که یکی از این اقدام‌ها نصب تابلو‌های ۳۰-۶۰ در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بود که من از مطبوعات به ویژه مطبوعات شبکه‌های استانی صدا و سیما و واحد‌های سیاسی استان‌ها در خواست می‌کنم که این مهم را از استانداری‌ها مطالبه کنند که در چند نقطه این تابلو‌ها نصب شده است؟ چون نصب تابلو مکمل کار ماست.

شاه آبادی در دسترس بودن گشت‌های پلیس در ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد را دومین خواسته خود از پلیس راهور مطرح کرد و گفت: گشت‌های پلیس در نوروز و اوج سفر‌های تابستانی در دسترس بودند.
بیشتر بخوانید: افزایش ۱.۵ درصدی کشته شدگان در مسیر‌های برون شهری /بیشتر فوتی‌های جاده‌ای در سنین جوانی هستند
او مستقر شدن یک دستگاه اورژانس در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را هم از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد و گفت: همکاران ما در معاونت صدا هم با عملیاتی کردن «پیام» در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها توانستند به این مهم کمک کنند؛ همچنین قرار بود هفت استان در ۳۰ کیلومتری شهرها‌ی مقصد با ایجاد پایگاه‌های استراحت و یادآوری فضایی را فراهم کنند که جلوی تصادفات جاده‌ای را بگیرند که دو تا سه استان این کار انجام شد.

شاه آبادی با اشاره به سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با موضوع مدیریت سرعت یادآوری کرد: ما به دنبال این هستیم که بدنه رادیو و همه کسانی که در تولید پادکست و کار‌های شنیدنی فعالیت می‌کنند، خلاقانه آثار هنری را تولید کنند. در دومین جشنواره این پویش در بخش «شنیداری» کار‌های شنیدنی خوبی داشتیم. در بخش «دیداری» کار‌های خوبی هم به دستمان رسید و خوشبختانه امسال با اضافه شدن بخش پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع «پویش»، آثار از لحاظ علمی هم ارزیابی می‌شوند. رسانه تمام قد در این حوزه ایستاده است که اطلاع رسانی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار