رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که خود مورد استیضاح قرار گرفته شده بود، اعلام کرد کنگره وظیفه خود را در خصوص استیضاح دونالد ترامپ انجام می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در پی صدور کیفر خواست علیه دونالد ترامپ، بیل کلینتون، رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا اعلام کرد کنگره وظیفه خود را در خصوص استیضاح او انجام می‌دهد.

رئیس جمهور اسبق آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: به اعتقاد من آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که باید انجام داد. آن‌ها آنچه را که وظیفه شان است انجام می‌دهند. باید منتظر باشیم ببینیم چه پیش می‌آید.

کلینتون گفت کنگره کاری را انجام می‌دهد که تصور می‌کند درست است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در نشستی خبری، صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را اعلام کردند.

جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به این که کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور این کشور شامل دو اتهام است، گفت: نخستین اتهام علیه ترامپ، سوء استفاده از قدرت است. دومین اتهام ترامپ، کارشکنی در کار کنگره است.

دموکرات‌ها معتقدند ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع رئیس‌جمهور آمریکا بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف کرده بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

کلینتون یکی از روسای جمهور آمریکاست که سابقه استیضاح در کنگره را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار