رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه با حضور و رژه نیروهای سازمان های مختلف از جمله نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر برگزار شد.

 سیاهپور مدیرکل راهداری استان فارس در رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه با بیان اینکه ظرفیت امکانات در شهرستان‌های استان را فراهم کرده ایم، اظهار کرد: ۸۲ راهدارخانه در طول راه‌ها اقدامات مربوط به راهداری و برف روبی را انجام داده و به شهروندان خدمت رسانی می کنند.

او به احصاء محدودیت‌ها، ریزش برداری گردنه‌ها، لکه گیری موانع، تامین شن و نمک در همه راهدارخانه‌ها به اندازه کافی، استقرار ماشین آلات مورد نیاز در زمستان امسال، اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی زیاد، اما برنامه ریزی‌های مناسبی به منظور روان سازی و تردد ایمن در جاده‌های استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری استان فارس ادامه داد: در ۵۲ گردنه موجود در فارس عملیات برف روبی انجام می شود و ۱۲۰ گشت در طول محور‌ها وجود دارد که با تعامل‌های انجام شده با اداره کل هواشناسی، ۴۸ ساعت قبل از هر گونه بارش یا ورود سامانه و ...، هوای استان را رصد و به راهدارخانه‌ها اعلام می کنند تا نیرو‌های راهداری با آمادگی کامل به مردم خدمات ارائه کنند.

سیاهپور با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش خصوصی احصا شده است، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های ما فرسودگی ماشین آلات بخصوص در زمینه برف زدایی است.

مدیرکل راهداری استان فارس اظهار امیدواری کرد: با تزریق منابع و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.

او اضافه کرد: امسال قرارگاهی به صورت خاص در سطح سازمان راهداری برقرار شده که با برنامه ریزی همه مراحل و اقدامات مدیریت می‌شود.
سیاهپور با اشاره به نیاز به همکاری پلیس با راهداری در محور‌ها برای اجرای طرح‌های زمستانی، ادامه داد: پلیس از ورود تریلی‌های تک محور در گردنه‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری استان فارس افزود: از ورود خودرو‌های بدون زنجیر چرخ بخصوص در محور نورآباد و قائمیه جلوگیری می‌شود.

او بیان کرد: در سیل فروردین ٩٨، افزون بر ١٢٠ میلیارد تومان به زیرساخت‌های فارس خسارت وارد و شدت بارندگی در آن منجر به تخریب تاسیسات زیربنایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار