وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن شرکت در نشست کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا، ایران را تهدیدی برای منافع این کشور در منطقه غرب‌ آسیا خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میلیتری تایمز، مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن حضور در نشست کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان این کشور، به سوالات اعضا این کمیته پاسخ دادند و مجددا ادعا‌های واهی خود راجع به تهدیدات ایران علیه مراکز نظامی آمریکا مستقر در منطقه را تکرار کردند.

مارک اسپر در این نشست، اتهامات خود علیه ایران را اینطور تکرار کرد: «همانطور که در استراتژی دفاعی ملی آمده، آمریکا تمرکز خود را بر چین و روسیه به عنوان چالش‌های اصلی امنیت ملی کشور، حفظ می‌کند، ما همچنین هوشیاری خود را درباره مقابله با تهدیدات کشور‌هایی از قبیل ایران و همچنین سازمان‌های تروریستی شامل داعش حفظ می‌کنیم».

مارک اسپر در ادامه به تبیین سیاست ترامپ علیه ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: «وزارت دفاع آمریکا در طول ۱۸ ماه اخیر، از هر دو مسیر فشار اقتصادی و تعامل دیپلماتیک استفاده کرده، این تلاش‌ها به این منظور است که ایران برای یک توافق بهتر به پای میز مذاکره بیاید».

او در ادامه ادعا کرد: «تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده تهران در منطقه با حمله به مواضع در عربستان سعودی، ایجاد اختلال در کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز، سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی طی ماه‌های اخیر زیادتر هم شده است».

ادعای اسپر در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را رد کرده است.

مارک میلی، فرمانده ارشد ارتش آمریکا نیز در این نشست حضور داشت و او نیز همانند مارک اسپر به ادعا‌های ضد ایرانی دامن زد.

او به زعم خود در ابتدا به ایران هشدار داد و گفت که ایران باید «بسیار محتاط» باشد.

او در ادامه مدعی شد: ما در برابر تهدیدات ایران در معرض خطر هستیم. در مرحله کنونی خویشتنداری بهترین پاسخ در ارتباط با ایران است.

گفتنی است که آمریکایی‌ها، ایران را عامل اصلی حمله به پایگاه‌های خود در عراق طی هفته‌ها اخیر می‌دانند، این در حالی است که این کشور‌ها هیچ مدرکی دال بر ادعا‌های خود ندارند. در این نشست، همچنین خبر اعزام حدود ۱۴ هزار نظامی به عربستان در راستای مقابله با آنچه تهدیدات ایران خوانده شده رسما از سوی مقامات آمریکایی تایید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار