استاندار یزد:

هوافضا، فرصتی طلایی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان است

استادار یزد گفت: با بهره گیری از پتانسیل‌ها و توانمندی نیرو‌های متخصص استان یزد در حوزه فضایی، می‌توان از این صنعت برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان بهره برد.

هوافضا، فرصتی طلایی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، گفت: برخورداری از ظرفیت‌های بالای منطقه‌ای و تربیت نیرو‌های متخصص و توانمند در استان یزد، فرصت طلایی را برای بهره گیری از فناوری هوافضا به منظور رسیدن به اقتصاد دانش بنیان فراهم می‌کند.

او افزود: وجود فناوری‌ها و واحد‌های صنعتی مختلف، تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های اقلیمی استان یزد به لحاظ پدافند غیر عامل از جمله پارامتر‌هایی است که نشان می‌دهد این استان پایگاه خوبی برای انجام فعالیت‌های فضایی است.

طالبی با بیان اینکه یزد امروز یکی از قطب‌های جذب گردشگر در سطح کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: با بهره گیری از صنعت هوافضا می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری فضایی استان یزد، برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران استفاده کرد.

استاندار یزد اضافه کرد: دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توانند با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای به مدیریت بهتر بخش‌های مربوط به حوزه خود بهره ببرند.

طالبی خطاب به رئیس سازمان فضایی ایران، گفت: استان یزد بستر مناسبی برای برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی مرتبط با فعالیت‌های سازمان فضایی دارد و امیدوارم فرصت برگزاری چنین رویداد‌هایی به میزبانی استان یزد داده شود.

او با بیان اینکه حمایت سازمان فضایی ایران از شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با این حوزه، کمک شایانی به اتصال این شرکت‌ها به بازار می‌کند، تصریح کرد: در استان یزد استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با عملکرد بسیار خوبی داریم، اما بعضی از این استارت آپ‌ها به دلیل دوری از بازار،  یزد را ترک کردند و فعالیت خود را در تهران از سر گرفتند که با حمایت و همکاری سازمان فضایی می توانند خدمات خود را در استان یزد ارائه کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.