وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفاخر عصر کنونی مورد حمایت قرار می گیرند و در واقع حلقه اتصال فرهنگ و هنر در استان مرکزی بیشتر برقرار می شود.

مفاخر عصر کنونی مورد حمایت قرار می گیرند/ افزایش بودجه فرهنگ و هنر استان هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه در بدو ورود به شهر اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی خطه‌ای است که سابقه ده‌ها هزار ساله زیست انسانی و قدمت کهن تمدنی دارد که در فرهنگ، هنر، صنعت، کشاورزی و سایر عرصه‌های کشور در طول تاریخ و در عصر معاصر جایگاه قابل توجه داشته و دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در طی این سفر ۲ روزه، نشست‌هایی با اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی در شهرستان‌ های اراک، خمین و ساوه برگزار خواهد شد تا دغدغه‌ های این فعالان را بشنویم و برای رفع مشکلات پیگیری لازم صورت پذیرد.

او بیان کرد: این سفر هفدهمین سفر برنامه‌ای من به عنوان وزیر ارشاد به استان‌ها است و در این سفر‌های برنامه‌ هایی که معمولا چند روز به طول می‌انجامد، تفاهم نامه‌ هایی در حوزه فرهنگ و هنر هر استان با استانداران مربوطه منعقد می‌شود که به نحوی نقشه راه این حوزه را تا پایان دولت دوازدهم مشخص می‌سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این سفر نیز تفاهم نامه‌ای با استاندار مرکزی منعقد خواهد شد تا برنامه‌های دو سال آینده عرصه فرهنگ و هنر استان هم در حوزه زیرساختی، هم برنامه‌ای و رویدادی و هم حمایتی، تعیین و مشخص شود.

صالحی در پاسخ به این سوال که چرا استان مرکزی به عنوان استان مفاخر و مشاهیر، بهره کمی از بودجه‌های فرهنگی و هنری داد؟ ادامه داد: یکی از اهداف این سفر نیز همین موضوع است تا بتوان زمینه‌ای را فراهم کرد که از سویی مفاخر گذشته این استان گرامی داشته شوند و از سوی دیگر مفاخر عصر کنونی مورد حمایت قرار گیرند و در واقع حلقه اتصال فرهنگ و هنر در این استان بیشتر برقرار شده و پویاتر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با بودجه حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها نیز عنوان کرد: در سال جاری برنامه‌های مدنظر در این حوزه را با بودجه موجود به پیش می‌بریم و در سال آینده نیز شرایط بهتری از لحاظ بودجه در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.