تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

پیشنهاد‌هایی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «۲۳ نفر» تا دامنه‌ ارواح سنگیبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دغدغه‌هایی که همه ما انسان‌ها با آن مواجه هستیم، پر کردن اوقات فراغت در ایام پایانی هفته است. برای اسفاده از این فرصت ها، حتما نباید هزینه‌های زیادی را صرف خوش گذرانی کنیم. می‌توانیم با اندک مبلغی، خاطرات خوبی از تعطیلات پایانی هفته برای خودمان ثبت کنیم. در این گزارش سعی کردیم پیشنهاد‌هایی جذاب را به شما معرفی کنیم.

فیلم هفته

فیلم سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» ساخته داریوش مهرجویی، جمعه ۲۲ آذر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه این فیلم آمده: یک آپارتمان در حاشیه شهر تهران که مالکش درگذشته، بدون وارث مانده و اداره امور آپارتمان و مستاجر‌ها را مباشر مالک درگذشته، که خود نیز ساکن همین ساختمان است به عهده گرفته و قصد دارد با همکاری یک مشاور، املاک محلی ملک را تصاحب کند. آپارتمان فرسوده و نیازمند تعمیرات اساسی است، ولی عباس آقا نه خود وظیفه تعمیرات را به عهده می‌گیرد و نه به دیگر ساکنان اجازه انجام این کار را می‌دهد. در این ساختمان...

پیشنهاد‌هایی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «۲۳ نفر» تا دامنه‌ ارواح سنگی

مرحوم عزت الله انتظامی، اکبر عبدی، حسین سرشار، مرحومه حمیده خیرآبادی، رضا رویگری و ایرج راد در فیلم سینمایی «اجاره‌نشین‌ها» به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۵ تولید شده است.

فیلم سینمایی هفته

«۲۳ نفر» فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده در سال ۱۳۹۷ است.  این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

پیشنهاد‌هایی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «۲۳ نفر» تا دامنه‌ ارواح سنگی

«۲۳ نفر» برگرفته از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیرو‌های عراقی درآمدند. این فیلم، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

تئاتر هفته

پینوکیو کاری از اوشان محمودی و تهیه کنندگی حمیدرضا زبیر چند روزی می‌شود که در تالار مولوی به نمایش درآمده است. در این نمایش بازیگرانی چون صادق برقعی، علی تاریمی، پارمیدا حسینی، گل آرا غفرانی، نرگس نیک سیرت و.. به ایفای نقش پرداخته‌اند. این نمایش تا ۲۶ آذر میزبان علاقه مندان به این هنر است.

تهرانگردی در آخر هفته

مسیری زیبا با جاده‌ای پرپیچ و خم، در منطقه ۲۲ تهران، راهی که در انتهایش با روستایی مواجه می‌شوید که بزرگترین روستای شمال غرب تهران است، روستای وردیج.

پیشنهاد‌هایی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «۲۳ نفر» تا دامنه‌ ارواح سنگی

این روستا تنها به این نام خوانده نمی‌شود، بلکه نام روستای ارواح سنگی و آدمک جیان را نیز به خود اختصاص داده است. راه رسیدن به روستای ارواح سنگی در امتداد رودخانه‌ای است که در دره‌ی کن جاری است.

جاذبه‌های گردشگری روستای ارواح سنگی وردیج

و اما، از جاذبه‌های گردشگری این روستا، چشمه‌های متعدد از قبیل چشمه‌ی شاه و چشمه‌ی پااورزا، رودخانه‌های گوارا، باغ‌های سرسبز وسیع با درخت‌های گردو، توت، شاه توت، سیب، آبشار لت مال وجذاب‌ترین آن دامنه‌ی ارواح سنگی است. اصلی‌ترین علت نامگذاری این منطقه، وجود دامنه‌ ارواح سنگی یا آدمک حاجیان است. در این روستا، هر یک از سنگ‌ها اشکال و طرح‌های عجیبی به خود گرفته اند که با تماشای هر کدام، تصویری از حیوان و یا جمجمه‌ انسان برایتان تداعی می‌شود.

پیشنهاد‌هایی برای پر کردن تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «۲۳ نفر» تا دامنه‌ ارواح سنگی

مردم بومی این منطقه می‌گویند که این سنگ‌ها در گذشته جاندارنی بودند که به سنگ تبدیل شده اند؛ اما به گفته‌ زمین شناسان این سنگ‌های عجیب حاصل سال‌های طولانی فرسایش توسط آب و باد هستند. برخی دیگر نیز می‌گویند در گذشته در این منطقه قلعه‌ای وجود داشته که با گذر زمان تخریب شده و این سنگ‌ها بقایای آن قلعه‌ی تاریخی هستند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.