سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۴۱ مورد حادثه و نجات ۱۷ نفر در یک ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در یک ماه گذشته عملیات‌های امداد و نجات مختلفی شامل ۱۸ عملیات جاده ای، ۸ خدمات حضوری و ۴ عملیات مناسبتی، ۳ عملیات برف و کولاک، ۱ مورد امداد و نجات کوهستان، ۵ عملیات شهری و ۲ مورد امداد صنعتی و کارگاهی بوده است.

حسینی افزود: در یک ماه گذشته ۲۹۳ نفر دچار حادثه شده که ۱۲۴ نفر در برف کولاک، ۴۳ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۸ نفر در خدمات حضوری و ۳۱ نفر در امداد مناسبتی، ۸۲ نفر در عملیات شهری، کوهستان ۳ نفر و ۲ نفر امداد صنعتی و کارگاهی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: به دنبال این عملیات ۱۷ نفر نجات یافتند که ۳ نفر آن‌ها به صورت سرپایی و ۱۴ نفر به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات استان گفت: در میان نجات یافتگان ۶ نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، ۱ نفر در عملیات حضوری و ۳ نفر در عملیات مناسبتی و ۲ نفر در عملیات شهری و ۲ نفر در امداد صنعتی و کارگاهی و ۳ نفر در عملیات کوهستان بودند.

حسینی افزود: ۱۵۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۵۰ تیم به همراه ۱۹ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۶ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه را ۱۸ دقیقه و ۱۰ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۱۷ دقیقه و ۴۰ ثانیه اعلام کرد.

او بیان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار