در بسته حوادث ۲۵ آذرماه بخوانید؛

از دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای تا مهار آتش در مجتمع مسکونی در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

پلیس دستان کیف قاپ حرفه‌ای را بست

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: به دنبال چند فقره سرقت و کیف قاپی در نقاط مختلف سطح شهرستان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی با راه اندازی گشت‌های نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی، یک سارق کیف قاپ حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ گرواندی اظهار کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس به ۱۹ فقره سرقت کیف و موبایل قاپی در نقاط مختلف شهرستان دزفول اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از شهروندان خواست: هنگام مراجعه به بازار و خیابان به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

مهار آتش در مجتمع مسکونی در اهواز

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت ۳ و ۱۸ بامداد امروز (۲۵ آذرماه) در تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ این سازمان، خبر آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان۲ غربی کیانپارس اطلاع‌رسانی شد.

او افزود: در پی این گزارش سریعا چهار دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات با امکانات و تجهیزات کافی به محل حادثه اعزام شدند.

قنبری با اشاره به چگونگی وقوع این حریق، تصریح کرد: در این حادثه، یک دستگاه خودرو توسان در پارکینگ مجتمع مسکونی دچار آتش‌سوزی شده بود و در پی این حریق، ۲ دستگاه خودروی هیوندا و پژو ۴۰۵ هم در مجاورت توسان دچار دود گرفتگی شده بودند و دود و شعله‌های حریق به سرعت در حال گسترش بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله همزمان با رعایت کامل نکات ایمنی به دو گروه تقسیم شدند؛ یک گروه در کمترین زمان شعله‌های آتش را خاموش و از سرایت حریق به مجتمع مسکونی و سایر خودرو‌های مستقر در پارکینگ جلوگیری کردند و همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان به منظور پیدا کردن افراد گرفتار احتمالی در میان دود به جستجو در طبقات مشغول شدند و ساکنان ساختمان مسکونی را خارج کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه فن فشار مثبت، دود را از ساختمان مسکونی خارج کردند و در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیبی نرسید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: علت حریق از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

معدوم سازی ۶ تن پسماند ویژه کشاورزی در شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از امحا ۶ تن از پسماند‌های ویژه کشاورزی شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) با مجوز اداره کل و نظارت این اداره خبر داد.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: عملیات حمل، بارگیری و انتقال بالغ بر ۶ تن از پسماند‌های ویژه کشاورزی مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) به منظور امحاء، با حضور و نظارت کامل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان انجام شد.

او بیان کرد: این پسماند‌ها ظروف خالی سموم علف کش سنواتی استفاده شده در کشت و داشت گیاه نیشکر بودند که همگی در طی یک روز با رعایت کامل استاندارد‌های زیست محیطی و استاندارد ۲۹۲۵ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و تحت نظارت کارشناس این اداره جهت امحاء به روش زباله سوزی به یکی از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز فعالیت در این زمینه انتقال داده شد.

نجاتی اظهار داشت: ظروف خالی سموم که پسماند‌های ویژه کشاورزی محسوب می‌شوند از جمله؛ پسماند‌های خطرناکی هستند که به هیچ وجه نباید در طبیعت و محیط رها سازی شوند و به دلیل اینکه بازیافت آن‌ها نیز از نظر بهداشتی و زیست محیطی مجاز نیست و تنها راه معدوم سازی آن‌ها استفاده از زباله سوز‌های مخصوص و استاندارد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار