استیلی: به وقت حرف زدن همه پشت تیم امید هستند/ سازمان لیگ نتوانست به ما کمک کند

سرمربی تیم ملی امید گفت: بار‌ها از سازمان لیگ درخواست کردیم لیگ را تعطیل کند یا بازی‌ها را به تاخیر بیندازد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی سرمربی تیم ملی فوتبال امید کشورمان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید شرایط، مشکلات و دغدغه‌های این تیم را تشریح کرد.  

با باشگاه‌ها توافق کردیم پس از هفته شانزدهم بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار دهند

او تصریح کرد: از پروین، کلانی و زرینچه تشکر می‌کنم که به تمرین ما آمدند. حضور آن‌ها روحیه بازیکنان را بالا برد. برای آماده سازی تیم ملی امید از روز شنبه اردوی تدارکاتی مان را برگزار کردیم. با باشگاه‌ها توافق کرده بودیم که پس از پایان هفته شانزدهم بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند، اما شنبه یک سری از بازیکنان آمدند و یک شنبه چند بازیکن دیگر اضافه شدند. امروز نخستین جلسه تمرینی ما با تمام بازیکنان است. البته بازیکنانی که قرار است در هفته شانزدهم برای تیم هایشان بازی کنند، امشب اردو را ترک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: روز شلوغ تمرین تیم ملی فوتبال امید با حضور میهمان‌های ویژه



‌نمی‌توانیم با تمام بازیکنان اردو برپا کنیم

استیلی گفت: تمام حریفان ما در اردو هستند، اما ما نمی‌توانیم با تمام بازیکنان اردو برپا کنیم. با سازمان لیگ چند جلسه برگزار کردیم، اما آن‌ها هم نتوانستند بازی‌ها را به تعویق بیندازند. تنها یک بازیکن صنعت نفت در تمرینات حاضر نشد که طبق اساسنامه محروم شد. اگر برای اردوی قطر تیم‌ها بازیکنانشان را به تیم ملی امید ندهند، آن بازیکن محروم خواهد شد و  برای تیم خودش هم نمی‌تواند بازی کند.

درخواست کردیم بازی استقلال _ سپاهان به تعویق بیفتد

استیلی در پاسخ به این سوال که برخی از بازیکنان تیم ملی امید در تیم‌های باشگاهی خود نقش موثری دارند و نبود این بازیکنان به تیم‌ها ضربه می‌زند، آیا نمی‌توان ساز و کاری ایجاد کرد که تیم ملی امید و باشگاه‌ها با یکدیگر توافق کنند تا هیچ یک از طرفین متضرر نشود گفت:  با تمام سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در ارتباط هستیم. خواسته باشگاه‌ها در اختیار داشتن بازیکنانشان است. در بازی استقلال و سپاهان، بحث یک جام مطرح است و ما درخواست به تعویق انداختن این بازی را ارائه دادیم.


بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر: تاج برای خالی نماندن دست کادرفنی تیم امید تدبیر کند/ اختیار انتخاب برانکو با فدراسیون فوتبال است


طبق اساسنامه‌ای که در هیئت رئیسه تصویب شد، باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنانشان را در اختیار تیم امید قرار دهند

او بیان کرد: سایپا در تیم ملی امید بازیکنان بیشتری دارد و بقیه تیم‌ها یکی، ۲ بازیکن دارند. طبق اساسنامه‌ای که در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شد، باشگاه‌ها موظف هستند بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند. سازمان لیگ در پاسخ به درخواست ما اعلام کرد به دلیل تاخیر در آغاز لیگ برتر نمی‌تواند بیش از این در برگزاری بازی‌ها وقفه ایجاد کند.  

زمان صحبت کردن همه پشت تیم امید هستند

استیلی افزود: برای به تعویق انداختن بازی‌ها با ساکت هم جلسه‌ای برگزار کردیم، اما از دست او هم کاری ساخته نیست. در واقع هیچکس نمی‌تواند کاری انجام دهد. از زمانی که تیم را تحویل گرفتم، فقط ۵ جلسه توانستیم کار تاکتیکی انجام دهیم.   برای موفقیت تیم امید باید همه دست به دست هم دهیم. زمان صحبت کردن همه پشت تیم امید هستند، اما تاکنون قدم‌های کافی برای کمک به تیم امید برداشته نشده است.

تاخیر در آغاز لیگ برنامه‌های ما را به ریخت

استیلی خاطرنشان کرد: سازمان لیگ زیر مجموعه فدراسیون است. ما از قبل برنامه ریزی کرده بودیم، اما مشکلی که وجود دارد، تاخیر چهل و پنج روزه در آغاز لیگ است که باعث شد برنامه ریزی ما به هم بریزد. ۲ باشگاه ما درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند. تنها راه، تعطیلی لیگ است تا باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن بدهند. در غیر این صورت با همین بازیکنان به قطر می‌رویم و بازیکنانی که مجوز باشگاه هایشان برای پیوستن به تیم امید را نداشتند، از بازی  برای تیم‌های باشگاهی خود محروم می‌شوند.


بیشتر بخوانید: استیلی گلایه هایش را به گوش وزیر ورزش و جوانان رساند


شجاعی و نورافکن ۲ بازی دیگر انجام دهند، احتمال تشدید مصدومیتشان وجود دارد

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که اگر یکی از ۱۱ بازیکن اصلی تیم امید دچار آسیب دیدگی شود، برنامه او برای جایگزین کردن بازیکنان چیست گفت: این موضوع برای ما یک معضل است. در حال حاضر امید نورافکن مصدوم است. او از روز اولی که به تیم پیوست، از ناحیه دنده مصدوم بود. به جز او شجاعی هم مصدوم است. از زمانی که این بازیکنان به تیم آمدند، نتوانستند بازی کنند و در جلسات تمرینی تنها دور زمین می‌دوند. اگر شجاعی و نورافکن ۲ بازی دیگر انجام دهند، احتمال تشدید مصدومیتشان زیاد است.  

نورافکن کاپیتان تیم ما است

سرمربی تیم ملی گفت: ۵۰ بازیکن را به اردو دعوت کردیم، اما بازیکنی مانند نورافکن کاپیتان تیم است و نمی‌توانیم به راحتی از او بگذریم. در این شرایط ۲ بازی برای سپاهان در لیگ و جام حذفی برابر شاهین شهرداری و استقلال ترتیب دادند. در این زمینه مشکل داریم و هیچ کاری هم نمی‌توانیم بکنیم.  

سازمان لیگ نتوانست به ما کمک کند

او گفت: خواسته ما به تعویق افتادن بازی‌های لیگ و جام حذفی بود و حتی در مقطعی خواستار تعطیل شدن لیگ بودیم و بار‌ها به صورت کتبی و شفاهی این درخواست را به سازمان لیگ ارائه کردیم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. در جلسه روز گذشته به ما اعلام کردند که برنامه بازی‌ها اعلام شده و سازمان لیگ فرصتی برای به تعویق انداختن بازی‌ها ندارد.   در واقع سازمان لیگ هم هیچ کمکی به ما نکرد و قطعا بازی‌ها به تعویق نمی‌افتد.  

حریفان ما به خوبی روند آماده سازی شان را پشت سر می‌گذارند 

استیلی در واکنش به این که اگر او چشم رنگی بود و پاسپورت خارجی داشت ممکن بود بازی‌های لیگ و جام حذفی به تعویق بیفتد همانطور که این اتفاق به درخواست مربیان خارجی عملی شده بود گفت:  مشکل ما همین است. من فقط ۵ جلسه با این تیم تمرین داشتم. با سانچز در قطر صحبت کردم و او گفت بازیکنانش در ۳ سال گذشته کنار هم بازی کردند و اکنون هم در اسپانیا اردو دارند. کره جنوبی در مالزی و ازبکستان در دبی اردو برپا کرده است. ما هم در اردو هستیم، اما انگار نیستیم. بازیکنان هم امشب می‌روند تا به بازی تیم‌های باشگاهی شان برسند.


بیشتر بخوانید: پروین: موبایل به بازیکنان تیم ملی امید آسیب می‌زند/ اگر باشگاه‌ها همکاری کنند، المپیکی می‌شویم


باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن ندهند، خودشان هم متضرر می‌شوند

استیلی گفت: ما می‌خواستیم بازیکنان تا بیست و نهم به اردو برگردند تا همه آن‌ها را به اردوی قطر ببریم، اما بازی‌های لیگ  بیست و هشتم برگزار می‌شود و با این وضعیت قطعا به مشکل می‌خوریم. وقتی بازیکن محروم شود نه برای ما می‌تواند بازی کند و نه برای باشگاهش. هم ما و هم بازیکنان و باشگاهش متضررمی شویم، اما چه کار می‌شود کرد؟  

غلامی کمک زیادی به تیم می‌کند، اما حفظ نظم و انضباط اولویت ما است

او در خصوص شرایط غلامی برای حضور دوباره در تیم ملی امید گفت: غلامی یک مشکل خانوادگی و تیمی داشت که کادرفنی مشکلش را بررسی می‌کند. قطعا حضور او در تیم کمک زیادی می‌کند، اما حفظ نظم و انضباط در تیم اولویت ما است.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار