مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۸۱۲ تن کالا به ارزش ۸۴۴ هزار دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهنام احمدی مدیر گمرک کهگیلویه و بویراحمد  در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی  استان گفت: در ۸ ماهه نخست امسال، ۸۱۲ تن کالا به ارزش ۸۴۴ هزار دلار از گمرک استان به کشور‌های آلمان، سوئیس، آفریقای جنوبی و لبنان صادر شده است.

او با بیان اینکه کالا‌های صادر شده از نظر وزنی ۱۲ درصد رشد داشته، ولی از لحاظ ریالی به دلیل کاهش قیمت پایه صادراتی کاهش داشته است، عنوان کرد: ۴۰ فقره خروج موقت در ایام اربعین داشتیم و در خصوص پرونده‌های قضایی نیز ۱۵۰ فقره بررسی و ارزش گذاری شد.

رئیس اداره اموال تملیکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر در راستای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های این اداره برای ثبت و ضبط کالا‌ها و اموال شد و افزود: بسیاری از کالا‌های موجود در انبار این اداره فاسدشدنی و سریع الاشتعال هستند.

بهادری اضافه کرد: ضروری است برای رفع مشکل خرابی کالا‌های مصرفی و فاسد شدنی و نیز جلوگیری از اشتعال و آتش سوزی کالا‌هایی که این قابلیت را دارند، کانتینر و قفسه در اختیار این اداره قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات موجود را کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بیان کرد: حمایت از بانک‌ها در راستای توسعه باید مدنظر مسئولان باشد چرا که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی استان با حمایت بانک‌ها صورت می‌گیرد در حالی بانک‌ها در راستای توسعه اقتصادی دوبرابر منابع خود مصارف داشته و در واقع تسهیلات به حوزه اقتصاد تزریق کرده‌اند.

منصور دانش آموز گفت: ضروری است در راستای دریافت مطالبات بانکی نیز حمایت‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم در بخش‌های مختلف، حمایت‌های خود را از سرمایه گذاری و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.

مدیر بیمه ایران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در ۸ ماهه نخست امسال در بخش بیمه نامه‌ها شاهد رشد ۶۲ درصدی هستیم و تا کنون نیز ۶۳ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف به بیمه گزاران پرداخت شده است.

نوروزی ادامه داد: در حال رایزنی برای احداث ساختمان شعبه خسارت بیمه ایران هستیم و نمایندگی بیمه ایران در شهرستان گچساران نیز بزودی به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/غ
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، بانک ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.