فردی که اقدام به نگهداری بدون مجوز یک بهله عقاب صحرایی در منزل کرده بود به پرداخت جریمه و حبس محکوم شد.

حبس تعزیری و پرداخت جریمه میلیونی سزای عامل نگهداری پرنده شکاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، سید امین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: برای فردی که اقدام به نگهداری بدون مجوز یک بهله عقاب صحرایی در منزل کرده، بود، بر اساس قانون به پرداخت جریمه محکوم شده است.

او افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با کسب اطلاع مبنی بر نگهداری یک بهله عقاب صحرایی از سوی فردی در سالکویه این شهرستان با کسب اجازه ورود به منزل از دادستان شهرستان، فرد متخلف را دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود، با بیان اینکه متخلف به همراه پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است، گفت: پس از روند قضایی، این متخلف به ۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سید امین نجات افزود: پس از تیمار عقاب صحرایی، این پرنده شکاری در محیطی امن و زیستگاه طبیعی آزاد و به آغوش طبیعت باز گردانده شد.

او تصریح کرد: مجازات برای زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و صدور پرندگان شکاری به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار صید، حبس تا ۳ سال به همراه جزای نقدی تا ۱۲۰ میلیون ریال است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.