باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

گازرسانی به سیستان، وعده ای که عملی نشد!/ ماجرای کمبود کپسول گاز به دلیل قاچاق به افغانستان

کمبود انرژی و گاز مایع در استان‌های جنوبی و به ویژه سیستان و بلوچستان مشکلات بسیار زیادی از جمله کشف پدیده قاچاق را به دنبال دارد.

لبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های مهم کشور است که متاسفانه در اغلب موارد مورد کم لطفی مسئولان قرار می‌گیرد؛ مردم این مناطق به طور مداوم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که نبود شبکه گاز رسانی و دردسرهای تهیه سیلندر‌های گاز تنها یکی از آنهاست.

مردم سیستان در حالی همه ساله با صف های طولانی فروش گاز مایع و سرمایه شدید زمستان دست و پنجه نرم می‌کنند که دور افتاده ترین روستاها در استان‌های اطرافشان از شبکه گازرسانی بهره مند هستند. حالا پهناورترین استان کشور تنها استان بدون گاز کشور است و بعد از گذشت سه ماه از فصول سرد سال کماکان با کمبود شدید سیلندر گاز و صف های طولانی دست و پنجه نرم می کنند.

ل

وعده و وعید در گازرسانی به سیستان دیگر تکراری و باور ناپذیر شده است؛ علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در ۲۸ شهریور ۹۵، در جلسه با اعضای هیئت اعزامی از وزارت نفت، می گوید: مردم مرکز استان سیستان و بلوچستان در شرایطی از نعمت گاز شهری بی‌بهره‌اند که در بسیاری از نقاط کشور گاز به روستا‌ها رسیده است.

هاشمی در مورد اعتبار اختصاص یافته به پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: دولت مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای پروژه گازرسانی به استان اختصاص داده است. پروژه گازرسانی در سطح استان با جدیت دنبال می‌شود و تا پایان خرداد ۹۶ وارد شبکه شهری زاهدان می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار اختصاص یک ردیف بودجه در برنامه ششم توسعه به خط انتقال گاز به شهر‌های سیستان و بلوچستان شد و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر می‌توانیم طی پنج سال آینده شکوفایی و رونق اقتصادی را در این استان جامع عمل بپوشانیم.

هاشمی با اشاره به نیاز شدید صنایع و نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان به گاز، تصریح کرد: گاز می‌تواند هزینه نیروگاه‌ها و کارخانه‌های شاخص استان از جمله سیمان سیستان و سیمان خاش را کاهش دهد و موجب افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال در استان شود.
 
ل

عبور دو ساله از یک وعده پوچ!

سال ۹۶ گذشت و خبری از گاز نشد تا این که مجدد وعده گاز رسانی را به سیستانی‌ها دادند. بیش از دو سال از روزی که رئیس جمهور مشعل گاز را در زاهدان روشن کرد می گذرد؛ تمام مسئولان نوید رسیدن گاز به  سیستان و بلوچستان را می دادند و فریاد شادی از این استان بلند شده بود. حالا یک سال از روزی که بنا بود شبکه گازرسانی به منازل ساکنان استان بگذارد می‌گذرد، اما هنوز خبری از آن نیست و همه روز‌ها صد‌ها نفر از ساکنین این استان روز خود را در صف گاز می‌گذرانند و در اخر دست خالی به خانه برمی‌گردند.

متاسفانه در اعلب موارد شرکت ملی گاز از صحبت درباره گازرسانی به اهالی سیستان سر باز می‌زنند و ما هم امید چندانی به وقوع ان نداریم؛ دغدغه امروز اهالی این منطقه کمپود سیلند‌های گاز مایع و ترس از سرمای زمستان است.

نظام سه بخشی توزیع گاز مایع در کشور چیست؟

کرامت ویس کرمی مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود گاز ال پی جی در مناطق جنوبی کشور از جمله استان سیستن و بلوچستان، اظهار کرد: نظام توزیع گاز را می‌توان به ۳ بخش توزیع و نظارت تقسیم بندی کرد. در بخش اول که به تولید مربوط می‌شود، تمام پالایشگاه‌ها و شرکت‌های این حوزه به خوبی فعالیت کرده و هیچ کمبودی در تهیه و تامین گاز مایع در کشور وجود ندارد، اما توزیع گاز مایع برعهده ۷۴ شرکت حقوقی است که بر مبنای سهمیه‌ای تعیین شده از پالایشگاه دریافت کرده و به دست مصرف کننده می‌رسانند.
بیشتر بخوانید: علت کمبود کپسول گاز در سیستان، توزیع نامناسب است / دنبال طلب نفتی از کره جنوبی هستیم

او مهم‌ترین بخش در حوزه کنترل فروش گاز را نظارت دانست و تاکید کرد: عرضه مناسب و فروش با قیمت‌های مصوب شده از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و سازمان‌های صمت کنترل می‌شود؛ شرکت‌های پالایشی هم با تمام ظرفیت موضوع تولید را پیگیری می‌کنند.

ویس کرمی تصریح کرد: تعیین میزان سهمیه و تحویل آن به شرکت‌های توزیع کننده در حیطه وظایف شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قرار گرفته و هیچگونه مشکلی در آن وجود ندارد. این محصول بر مبنای برنامه روزانه از مبادی تولید تحویل شرکت‌های مذکور شده و از این طریق به دست مصرف کنندگان کشور می‌رسد بنابراین باید علت اختلالات فعلی را در حوزه نظارت جست و جو کرد. خانوار‌هایی که بهرهمند از گاز شهری نباشند و برای گرمایش خانه از نفت سفید استفاده کنند بنا بر مبنای قانون و در سبد انرژی کشور، مشترک مجاز مصرف گاز ال پی جی محسوب می‌شود که آمار این خانوار‌ها ثبت شده و دولت یارانه لازم را برای تهیه گاز مایع به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به در نظر گرفتن صنوف و سایر مصرف کنندگان گاز مایع برای اختصاص سهمیه به استان‌ها تاکید کرد: تلاش ما بر ان بود که همواره بیش از نیاز محاسبه شده برای استان‌ها، گاز مایع به دست آن‌ها برسد برای مثال برای استانی مثل سیستان و بلوچستان سهمیه‌ای که برای آذر امسال به آن اختصاص پیدا کرده است حدود ۲۱ هزار تن است در حالی که در تاریخ مشابه سال گذشته این عدد حدود ۱۷ هزار تن بود. با توجه به گسترش شبکه گاز رسانی در طول یک سال گذشته باید میزان گاز مایع اختصاص پیدا کرده به استان‌ها کاهش پیدا می‌کرد، اما ۴ هزار تن به این ظرفیت اضافه شد و این نشان از اختلال در حوزه نظارت دارد.
 
ل
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به مصرف گاز ال پی جی در بخش‌های ممنوعه مثل خودرو گفت: در توزیع گاز مایع در سطح کشور با مشکل مواجه نخواهیم شد مگر در صورتی که این گاز در بخش‌های نا مربوط به خصوص به عنوان سوخت خودرو مورد استفاده قرار بگیرد توزیع باید بر مبنی شبکه مشخص شده باشد در غیر این صورت می‌توان این موضوع را به اختلال در توزیع نسبت داد.

سیستان ۳۲ هزار مشترک گاز دارد

یک منبع آگاه در شرکت ملی گاز کشور در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان می کند: در حال حاضر شرکت ملی گاز  وظیفه خود  در بحث گاز رسانی در مناطق محروم  را به خوبی و به نحوه احسن انجام می‌دهد.

او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان چیزی بالغ بر ۳۲ هزار مشترک دارد به طوری که در بحث و تامین وساخت و تولید لوله و دیگر ملزومات مورد استفاده در حوزه گازرسانی در داخل کشور که انجام می‌شود  هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

این منبع آگاه تصریح کرد: در حال حاضر بحث تامین کپسول گاز این مناطق مربوط به وزارت نفت است و هیچگونه ارتباطی به شرکت ملی گاز ندارد.

او اظهار کرد: گازرسانی سیستان و بلوچستان اولویت یک دولت و وزارت نفت است و در زمینه تامین منابع گازرسانی به این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کپسول های گاز مایع خانگی بدون نظارت سر از افغانستان در می آورند!

مجتبی، یکی از ساکنان استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از معضلات جدی در کمبود کپسول گاز در زاهدان و همچنین خطرات ایجاد شده در این مسیر، می گوید: برخی ها کپسول های  گاز را  می خرند اما مشخص نیست چطور دست به دست میشوند که سر از میلک در شهرستان نیمروز افغانستان در می آورند. عملا کپسول ها به افغانستان قاچاق می شوند.

 او ادامه می دهد: مسئولان حوزه گاز استان سیستان  و بلوچستان می گویند،  گاز هست اما مشکل اصلی کمبود آن را هجوم مردم برای گازسوز کردن خودروهایشان به علت افزایش نرخ بنزین می دانند. اما این امر خیلی صحت ندارد چرا که مردم در شهر برای دریافت یک کپسول گاز برای مصارف خانگی هستند.

او ادامه داد: اهالی استان سیستان و بلوچستان و فعالان فضای مجازی سیستان، با هشتگ #دروغ_گاز اعتراض خود را به دلالان حوزه کپسول گاز اعلام می کنند. متاسفانه صدای اعتراضات ما به جایی نمی رسد و فکری اساسی برای آن ها نمی شود.

این شهروند سیستانی در ادامه گفت: نمی گویم گاز برای خودروها وجود ندارد اما بسیاری از مردم معتقدند عدم نظارت این بلا را برسر سیستم توزیع گاز مایع خانگی بوجود آورده است.

ل

پس کسب اطلاعات مختلف از ساکنان این شهر به سراغ  وزیر نفت رفته موضوع معضلات کمبود کپسول های گاز را جویا شدیم.

کمبود کپسول تنها به علت استفاده غیر مجاز برای گازسوز کردن خودروها

در این باره بیژن زنگه وزیر نفت در گفت و گو در پاسخ به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سوالی مبنی بر کمبود گاز مایع در سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته، گفت: اکنون در تمام استان‌های کشور بیش از سال گذشته LPG توزیع می‌شود، بنابراین مشکل این است که این کپسول‌ها به دست مصرف کننده خانگی نمی‌رسد، پیش‌بینی ما این است که بخشی صرف سوخت خودروها به صورت غیر مجاز و خطرناک می‌شود و بخشی هم ممکن است قاچاق شود.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه که شرکت‌های توزیع کننده می‌گویند، کپسول را توزیع می‌کنیم و مردم خریداری می‌کنند، اما مشخص نیست این کپسول کجا مصرف می‌شود"، گفت: تلاش می‌شود تا ۱۵ روز آینده روشی را پیش بگیریم تا کپسول مورد نیاز خانوار‌های سیستان و بلوچستان با اطمینان به دست آن‌ها برسد.

ماجرا کمبود کپسول گاز به دلیل قاچاق به افغانستان / اشتراک ۳۲ هزار نفری در سیستم مشترکان گاز سیستان و بلوچستان

البته  تمامی این موضوعات در حالی مطرح شده است که فرماندار شهرستان زاهدان چندی پیش در گفت‌وگو با یکی ازخبرگزاری‌ها از عادی بودن روند گازرسانی و برطرف شدن مشکلات شهروندان خبر داده است، اما مشاهده‌های میدانی خبرنگاران در سیستان و بلوچستان خصوصا شمال استان، کرمان و بوشهر نشان می‌دهد که این مشکل هنوز حل نشده و هموطنان هنوز هم در فصل سرما بدون گاز دسته و پنجه نرم می‌کنند. دولت ها باید با تدابیر امنیتی و اهمیتی موضوع گازشهری را پیگیری کرده و میزان کرایش چقدر بشود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ماملت ایران به وعدهای پوچ عادت داریم شمامسئولین خودتونوناراحت نکنید چون شماهابه ناراحتی عادت ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
شهرستان سرخس مرکز تامین گاز شرق وتاحدودی شمال کشور که مردم ساکن دراون اکثرا بلوچ وزابلی هستن.این بنده گان خدا تو روستاهای سرخس هم گاز ندار.فاصله لوله انتقال از روستای دولت آباد ۵ متر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه در این ۷ سال اخیرکدوم وعده عملی شد که این وعده بشه
Iran (Islamic Republic of)
گازسوزززز
۰۸:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
گاز به زاهدان رسید
ای کاش هر کی وعده میداد و عمل نمیکرد و ...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۲۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
اگه به جای این مسخره بازیا پیمانکارای گازکشیو زیاد کنن مردم زود تر از این رنج خلاص میشن
ی دونه شرکت گذاشتن واسه گاز کشی اونم معلوم نیست با کدوم یکی شون نصبت داره!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
به عنوان یه سیستانی و زابلی میگم
Germany
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۷ دی ۱۳۹۸
داداش بعنوان یک سیستانی و بلوچستانی بگو ما نباید همدیگرو جدا و تفرقه زده نشون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۷:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
بخدا ظلمه که دبگه بخاطر یک کپسول گاز تو صف واستیم..من خودم زابلم.الان دو ماهه وضع گاز خراب شده..حمام نمیتونیم بریم که گاز نیست..شما رو بخدا مشکل مارو پیگیر باشین که حل بشه..گفتن منطقه محروم..دیگه فراموش نباید بشیم..
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۶:۱۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
در ضمن اون کپسول یازده کیلویی هستش که متاسفانه که فقط شش کیلو گاز دارند نه تنها گاز نمیدند بلکه اونیفورم هم که میدند کامل نیست. یعنی مردم الان برند لوله های که به کشورهای دیگه میرند رو قطع کنند تا دولت بفهمه این استان مشکل جدی داره؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بزرگترین ذخائر گاز ولی مردم بی گاز ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دولت خواب ولالا.جای تاسف داره .
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۵:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
انشاا.. بزودی با انتخاب مسولینی از جنس مردان انقلابی و جهادی و همت ملت ایران دوباره ایرانی آباد و با اقتدارتر از گذشته خواهیم ساخت تا چشم دشمنان داخلی و خارجی کور شود و بیشتر از این شرمنده خون شهدا نشیم. انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
شعار نده شماها هستین که وقتی انتخاباتمیشه سر کله تون پیدا میشه فقط ب خاطر منفعت شخصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دراین دولت نمیشه انتظاری داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مگه ماشينا نميرن معاينه فني خب گاز مايع ها رو جريمه كنن
Iran (Islamic Republic of)
YA ALI
۱۴:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم سیستان (بخصوص مردم زابل) بیش از حد صبورند
الان هم دارند تاوان صبرشان را میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم سیستان (بخصوص مردم زابل) بیش از حد صبورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مگه به کشورهای همسایه که گاز رسانی کردید مسیرش از این استان عزیز نیست ؟ پس چطور نمیشه این استان گاز داشته باشه بودجه اختصاص یافته در سال ۹۶ چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
این مشکلات باعث بدبینی مردم سیستان میشود.
Germany
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۷ دی ۱۳۹۸
برادرم ما بلوچیم چرا اسم بلوچستان رو حذف میکنید ما هم ناراحت میشم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند سیستانی
۱۳:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم سیستان واقعاً صبورن
آب کشاورزی مردم سیستان رو میفرستن زاهدان
طوفانهای شدید
خشکسالی
فقر
مشکل گاز و نفت سفید
نبود جایگاه CNG در سیستان
آسفالت بد شهر
نمیدونم امید این مردم به چیه؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
شهروند سیستانی کجای ایران بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ع ز
۱۳:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
پدر من حدود ٧ ساعت در صف گاز برای یک عدد کپسول بود.
Iran (Islamic Republic of)
مطالبه گر
۱۳:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
با دیدن این صحنه ها
میتوان شعار " پیشرفت همراه با عدالت"
را متوجه شد.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
باید مسئولین ثانیه، ثانیه از عمر مردم رو که در صف کپسول گاز بودن رو جوابگو باشند.
امیدمان فقط به خداست برای گرفتن حقوقی که از ما ضایع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
برای حقمون امیدمون به خودمون باش نه خدا
همانا خداوند سرنوشت هیچ قوم وگروهی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خودشان سرنوشتشان راتغییر دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
همه این مشکلات بخاطر آمریکای جنایتکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
هااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
امان امان از دست امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
عجب هااا بعد از قاچاق بنزین حالا نوبت قاچاق کپسول شده اونجا!!
حالا اگه گاز شهری هم داشته باشن اون رو هم قاچاق میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
بحث قاچاق نیست. .کی حاضره با جونش بازی کنه..پس بدون از فقر ادم دست به هر کاری میزنه..از اینجا نیستی شکمت سیره..بیا اینجا بعد نظر الکی نمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اگر فقط یک دلسوز و چشم بینا و گوش شنوا بود .تمام مشکلات برطرف شده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
باید دولت چند ماهی به این مناطق منتقل بشه تا شاید بفهمند مردم چی میکشند .بدجوری توی خواب کما مانند رفته آند . به چه زبانی مردم مشکلات را بگویند .برسد .واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم سیستان و بلوچستان نور چشم ما هستند .باید به هر قیمتی که شده .گاز کشی برایشان کنند .باید در اولویت کشور قرار گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
دمت گرم..با این فهم و ادب..چشمی که مارو نورش میبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
کی میشود جشن گازرسانی به همه ایران را بگیریم؟؟؟؟ شرم آور است که هنوز جاهایی از ایران ما مردم اینگونه در صف گاز می ایستند.
همه باید بحال تنبلی خودمان گریه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا به باقیمانده روستاها و شهرهای ایران، زودتر گاز کشی نمیکنید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا وقتی این اخبار را میشنوم اعصاب خرد میشه که مسئولینی که قول میدند چرا وفای به عهد نمیکنند؟ حالا اگر ایران گاز نداشت نفت نداشت قبول میکردیم ولی همه اینها راداریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
واقعاً جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
هدف از گفتن سیستان قصد توهین و بی احترامی نیست چون نوشتن کامل سیستان و بلوچستان یکم طولانی هستش کلمه اول رو نوشتن. من معذرت میخوام از برادران عزیز بلوچستان اگر نارحتشون کردیم ببخشید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بنظرم بی احترامیه
چرا سیستان و بلوچستان را از همه جدا می کنید؟ این دو کنار هم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اگه طولانیه بنویسید س و ب
من تو صف گاز زیاد عصبی نمیشم ولی وقتی اسم بلوچستان رو حذف میکنید بدتر عصبی میشم لطفا به مردم ایران احترام بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره برای این مملکت و دولت هایی که یکی پس از دیگری آمدن و رفتن. کشوری که رتبه نخست تو گاز داره ولی خیلی جاها ش هنوز مثل 30 و 40 سال پیش با کپسول گاز سروکار دارن باید مسئولین مرتبط در این زمینه رو ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
همش تقصیر آمریکای جنایتکار هست،
مرگ بر آمریکا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
چ ربطی داره این موضوع به آمریکا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
من از مردم کرد غرب هستم 4 سال سیستان بلوچستان بودم خدایی حقشان این نیست. این کوتاهی مسئولین ظلمه. چرا مگه جزء این مملکت نیستن؟ مگه انتقال گاز چقدر کار داشته که پس از 50 سال هنوز برای این ملت خواب رویاست. باید اون مسئول رابا خانوادش ببری اونجا ببینه زندگی چطوره و چه مزه ای داره؟ فقط وعده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
حتما نیاز نیست که مشکل حل بشه وگرنه حل کردنش کار 24ساعته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
هر وقت صحبت از قاچاق میشه بهانه خوبی پیدا میشه برای گرون کردن. دوستان عزیز منتظر گرون شدن گاز هم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام.
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۸:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا فقط سیستان پس بلوچستان چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا هر جایی از روستاها و شهرهای ایران مخصوصا سیستان و بلوچستان گاز رسانی نمیشود پس تاکی جشن گاز رسانی به تمام کشور را میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ع ز
۱۳:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
جوش نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
شرم بر وزارت نفت و پالایش و پخش که هنوز هم جاهایی از ایران گاز کشی ندارند.
United States of America
بی نام
۰۸:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اولا چرا صرفا واژه سیستان رو بکار می برید در صورتی سیستان و بلوچستان(سیستان صرفا به شمال استان به مرکزیت زابل اطلاق میشه)
دوما مردم زاهدان هم با نبود کپسول گاز دست و پنجه نرم می کنند
علت عمده کمبود کپسول گاز اینه که بسیاری ماشین به صورت غیرقانونی گازسوز کردن و هر ماشین دو تا کپسول در جعبه خود دارد و اکثرا ماشین الان کازسوز شدند و وقتی سوار ماشین میشی بوی گاز خفه می کنه ولی میگن چون بنزین گرون ما گاز سوز کردیم
و از سوی دیگر فقط یک نهایتا دوتا جایگاه سی ان جی تو استان داریم...
متاسفانه مشکل مدیریت در این استان بیداد می کنخ
لطفا نظر اینجانب را منتشر فرمایید.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا ?
United States of America
بی نام
۰۸:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اولا چرا صرفا واژه سیستان رو بکار می برید در صورتی سیستان و بلوچستان(سیستان صرفا به شمال استان به مرکزیت زابل اطلاق میشه)
دوما مردم زاهدان هم با نبود کپسول گاز دست و پنجه نرم می کنند
علت عمده کمبود کپسول گاز اینه که بسیاری ماشین به صورت غیرقانونی گازسوز کردن و هر ماشین دو تا کپسول در جعبه خود دارد و اکثرا ماشین الان کازسوز شدند و وقتی سوار ماشین میشی بوی گاز خفه می کنه ولی میگن چون بنزین گرون ما گاز سوز کردیم
و از سوی دیگر فقط یک نهایتا دوتا جایگاه سی ان جی تو استان داریم...
متاسفانه مشکل مدیریت در این استان بیداد می کنخ
لطفا نظر اینجانب را منتشر فرمایید.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
دانسجو
۰۸:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
کدوم وعده این دولت عملی شو که این یکی هم بشه!
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۱:۰۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه اقازاده هایی که کاندید می شوند برای نمایندگی مجلس و یا ریس جمهور.از مهربانی.رحمت.و اعتماد مردم به خطه سواستفاده می کنند و پس از رسیدن به مقام فراموش می کنند چه کسانی به انان رای دادند.یک نمونه همین مشکل در استان س وب از شهر مرزی هیرمند در شمال تا شهرستان کنارک در جنوب.واقعا حق ما ساکنین استان از عمر پربرکت انقلاب این همه مشکلات است.واقعا وفاداری مردم این استان را در صفحه تاریخ بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
مدیران محترم و بزرگوار مملکت نظام مقدس و مردمی جمهوری اسلامی ایران عزیز با عزت مقتدر و قدرتمند اسلامی قرآنی عادل و عدالتگستر و مسئولان محترم شرکت ملی گاز ایران پس کی می خواهید برای هم وطنان مظلوم و محروم و شریف استان سیستان و بلوچستان و دیگر شهرهای محروم از امکانات رفاهی گاز کشی و گاز رسانی کنید؟!!! چرا لوله کشی گاز را به داخل محله ها و خانه هاشون نمیکشید ؟!!! چرا وعده هایتان را به مردم عملیات اجرایی نمی کنید ؟!!!. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا لوله کشی گاز را به داخل محله ها و خانه هاشون نمیکشید ؟!!!
آخرین اخبار