معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تمامی امکانات شهرداری مشهد، برای بارش‌های زمستانه و پیشگیری از مشکلات بارش‌های سیل آسا فراهم شده است.

بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای بارش‌های زمستانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در مانور عملیات زمستانه شهرداری مشهد، گفت: در عملیات زمستانه امسال بیش از ۲۹۰ دستگاه ادوات برف روب به جهت برف روبی معابر اصلی، فرعی، نمک پاشی مکانیزه و بارگیری نمک به کارگیری می‌شود.

او تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۲ دستگاه برف روب سنگین جهت معابر اصلی، بیش از ۱۱۵ دستگاه برف روب نیمه سنگین و سبک جهت برف روبی معابر فرعی، ۳۲ دستگاه نمک پاش مکانیزه، بیش از ۳۱ دستگاه ادوات و ماشین آلات بارگیری نمک اعم از لودر و مینی لودر است، همچنین بیش از ۵۰۰۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری و بیش از ۱۱۵۰ نفر در حوزه فضای سبز با توجه به سطح و میزان بارش برنامه ریزی و به کارگیری می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به همین منظور پیش بینی لازم به منظور به کارگیری بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات نمک پاشی دستی و درصورت نیاز بارگیری برف از سطح شهر نیز صورت پذیرفته است و در بخش ماشین آلات فضای سبز ۱۲۵ نیسان، ۱۷۰ اره موتوری، ۱۳۳ اره تلسکوپی و ۱۷۴۸ پارو نیز به کارگیری می‌شود.

یعقوبی افزود: درحال حاضر حدود ۱۱ هزار تن نمک در انبار‌های مناطق ذخیره شده است که در مواقع نیاز به منظور یخ زدایی معابر از آن‌ها استفاده خواهد شد.

معاون شهردار مشهد در خصوص مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران و پیشگیری از مشکلات بارش‌های سیل آسا، گفت: بیش از ۶۰۰ هزار مترطول کانال سرپوشیده جمع آوری آب‌های سطحی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت که از این میزان حدود ۲۰۰ هزار متر طول نیازمند لایروبی شناسایی شده است.

او با بیان اینکه عملیات لایروبی این کانال‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به پایان رسید، ادامه داد: همچنین دستورالعمل مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران در امسال مکتوب و وظایف مناطق در سطوح اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی در خصوص نحوه عملکرد و به کارگیری ادوات از جمله تانکر جمع آوری آب‌های سطحی، موتورپمپ، کیسه شن و نیروی کارگری تدوین شد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.