تنش‌ در روابط اسلام‌آباد-دهلی‌نو ادامه دارد؛

واکنش ارتش پاکستان به تهدیدات فرمانده ارتش هند

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را تحریک‌آمیز توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند گفت: نیرو‌های مسلح پاکستان برای حفاظت از مرز‌های کشور در برابر هرگونه تهدید آماده هستند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را تحریک آمیز توصیف کرد و آن را تلاشی دیگر از طرف هند برای سلب توجه جامعه جهانی از اقدامات غیرقانونی علیه مسلمانان در این کشور از جمله تصویب لایحه نژادپرستانه حق شهروندی قلمداد کرد.

«آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان گفت: اتهام هند مبنی بر نقض پیمان آتش بس توسط نیرو‌های پاکستان در امتداد خط کنترل مرزی ادعایی بی اساس و دروغین از جانب آن‌هاست.

وی با اشاره به نقض پیمان آتش بس توسط نیرو‌های هند و تیراندازی به ۲ منطقه مسکونی «دره شیر خان» و «سهرا» در خاک پاکستان توسط مرزبانان هندی گفت: ارتش پاکستان برای مقابله با هرگونه تهدید مرزی کاملا آماده است.

گفتنی است وزیر خارجه پاکستان نیز در یک پیام ویدیویی ضمن محکوم کردن تداوم نقض پیمان آتش بس توسط مرزبانان هندی گفت: پاکستان نسبت به اقدامات تنش زای هند در مناطق مرزی نگران است و جامعه جهانی را از این تهدید جدی برای امنیت و ثبات منطقه‌ای آگاه می‌کند.

فرمانده ارتش هند اخیرا در اظهاراتی پاکستان را به نقض پیمان آتش بس مرزی و تحرکات مشکوک در امتداد خط کنترل مرزی متهم کرده و اعلام کرد: نقض پیمان آتش بس مرزی توسط پاکستان احتمال افزایش تنش‌های مرزی در هر زمانی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار