مویدی گفت: تنها راه برون رفت از قاچاق، تمرکز علمی و دانشگاهی و استفاده از نظرات کارشناسی دانست.

مبارزه با قاچاق توسط علم دانشگاهی موفق خواهد بود/۲۶ دستگاه متولی مقابله با قاچاق باید همگام باشندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بعد از یک دهه فهمیدیم باید با تکنولوژی برای رصد قاچاق فعالیت کنیم.

او افزود: هزینه های فراوانی در تاخیر روند جدید مبارزه با قاچاق پرداختیم. یک سیستم هوشمند باید بتواند نگاه علمی و دانشگاهی برای مبارزه با معضل را ارائه کند.

مویدی گفت: تنها راه برون رفت از قاچاق، تمرکز علمی و دانشگاهی و استفاده از نظرات کارشناسی دانست.


بیشتر بخوانید: بازگشت پوشاک قاچاق به بازار داخلی ممنوع شد


او تاکید کرد: معتقدیم ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز باید اتاق فکر ۲۶ دستگاه متولی مبارزه با قاچاق باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: مبارزه و مقابله با قاچاق با شیوه های گذشته نیز در دستور کار است. اما زیر بنا اساس و عمودی که نگهدارند مبارزه با قاچاق است. میزان دانش و فهم مقابله با پدیده شوم قاچاق است.

این مقام مسئول بیان کرد: ستاد می‌تواند با تعامل با دانشگاه‌ها، به پدیده قاچاق پاسخ منطقی دهد؛ البته بحث مقابله و مبارزه جزو الزامات این فرآیند خواهد بود که در جای خود محفوظ است.

مویدی گفت: طی دو سال گذشته با تعاملی که با مراکز دانشگاهی داشتیم، موفق به ایجاد نگرشی جدید شدیم.

وی ادامه داد: صرفاً با اقدامات یک دستگاه، بحث مبارزه با قاچاق مرتفع نخواهد شد؛ بلکه این مساله مجموعه عواملی را می‌طلبد که حول محور دانش بنیان می‌توان رویکرد بهتری نسبت به گذشته داشت.

مویدی تصریح کرد: البته شاید به نظر مردم هنوز در کف خیابان، قاچاق وجود داشته باشد؛ اما به لحاظ اقدامات پیشگیرانه که با رویکرد علمی انجام شده، با گذشت زمان شاهد کاهش قاچاق ورودی و خروجی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در فرآیندها و در وضع قوانین جدید، اصلاحاتی ایجاد کردیم و در جهت گسترش مبارزه مردمی با قاچاق اقداماتی را در دست انجام داریم. همچنین می‌خواهیم با تمرکز بر روابط چرخه تولید تا عرضه امنیت اقتصادی را ارتقا بخشیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همه کشورها درگیر ورود کالای قاچاق هستند؛ اما به دلیل تحریم‌ها، شدت این پدیده در کشور ما زیاد است.

مویدی تاکید کرد: گسترش اصل رویکرد جامعه نگر با تمرکز بر پیشگیری و مقابله چندلایه ای، توجه به دستیابی به سیاست‌های هوشمندانه، طراحی روش‌های هماهنگ ساز، هم افزاو نظارت مؤثر و کارآمد، توجه به بحث تکنولوژی در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، آینده پژوهی و پیش بینی تهدیدها و فرصت‌ها، بکارگیری شیوه‌های افزایش قبح فعل و توجه دادن مخاطب به اثرات سومصرف کالای قاچاق و آموزش نیروهای متخصص برای دستگاه‌های عضو، سیاست‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این مسیر هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
برادر عزیز اینقدر مسئله را پیچیده نکن.
Canada
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
شفاف باش همه چیز حله
آخرین اخبار