رئیس‌جمهور روسیه در وزارت دفاع این کشور گفت: مسکو آماده همکاری برای وضع تدابیر جدید در زمینه کنترل تسلیحات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امروز در وزارت دفاع این کشور گفت که مسکو آماده همکاری برای وضع تدابیر جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات است.

وی همچنین افزود: ما باید استقرار موشک‌های آمریکایی در اروپا و آسیا را (که قبلا به موجب پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، ممنوع شده بود) رصد کنیم.

پوتین تاکید کرد روسیه سامانه‌های موشکی جدیدی تولید خواهد کرد که توانایی جلوگیری از هرگونه تجاوز به خود یا هم‌پیمانانش را داشته باشد.

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد حضور این کشور در طرطوس سوریه برای تضمین امنیت و ثبات منطقه است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در نشست این وزارتخانه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور گفت: پنتاگون اخیرا موشک میان بردی را آزمایش کرد که بر اساس توافقنامه موشکی با روسیه، آزمایش آن ممنوع است.

شویگو افزود: طرح تجهیز ارتش و ناوگان‌های خود به سلاح را در سال ۲۰۱۹ کامل کردیم و میزان نوسازی تسلیحات به ۶۸ درصد رسید. برنامه نوسازی تسلیحات ارتش و ناوگان بدون هیچ توقفی ادامه دارد و بودجه نظامی تغییر نکرده است. ما یک فروند زیردریایی هسته‌ای را آزمایش کردیم.

وی خاطر نشان کرد: موشک‌های مافوق صوت این هفته به یگان‌های عملیاتی تحویل خواهد شد. قرارداد‌هایی را برای خرید ۲۰۰ فروند بالگرد امضا کردیم و ساخت پنج فروند کشتی جنگی آغاز شده است و در آینده هشت فروند کشتی جنگی دیگر هم خواهیم ساخت. بالگرد‌های می ۲۸ و نسخه‌های جدید از بمب‌ها و موشک‌ها را در عملیات در سوریه آزمایش کردیم. به تقویت زیرساخت‌های خود در منطقه قطب ادامه خواهیم داد و یگان‌های پدافند هوایی نظامی در آن مستقر کردیم.

شویگو در پایان گفت: جنگنده‌های ما در دو سال گذشته روزانه ۷۰ تا ۸۰ سورتی پرواز در سوریه داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار