شهردار اصفهان گفت: برای رفع آلودگی هوا نیاز به مشارکت همگانی است و مردم نیز باید بجای خودروی شخصی و تک سرنشین از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت ا... نوروزی شهردار اصفهان امروز در کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا بابیان اینکه برای پاکی هوای شهر باید به دنبال علت‌ها هم باشیم گفت: در طرحی تحقیقاتی با همکاری شهرداری با دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی که به زودی نتایج آن منتشر می‌شود سهم هر بخش در آلودگی هوا مشخص شده و نتایج این تحقیقات باید مورد احترام همه و الزام آور و معیار عملکرد باشد.

قدرت ا... نوروزی افزود:شهرداری در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به بازسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی کرده است.
شهردار اصفهان گفت: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که هر چند مشکلاتی در خرید اتوبوس هست، اما به زودی این ناوگان نوسازی می‌شود.
نوروزی گفت: در ناوگان تاکسی رانی هم در دو مرحله ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی خواهند شد.

شهردار اصفهان افزود: برای رفع آلودگی هوا نیاز به مشارکت همگانی است و مردم نیز باید بجای خودروی شخصی و تک سرنشین از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هم در این نشست با اشاره به اجرای تحقیقات دانشگاهی درباره منشا آلاینده‌ها و سهم آلایندگی بخش‌های مختلف گفت: این تحقیقات کاربزرگی درکشور است که با هزینه یک میلیارد تومانی شهرداری به ثمر نشسته است.

منصور شیشه فروش افزود: در قانون هوای پاک وظیفه همه دستگاه‌ها مشخص شده است و این قانون باید اجرا شود تا از این بحران خارج شویم.

او گفت: اصفهان به یک رادار هواشناسی نیاز دارد که باید با تامین اعتبار کشوری و استانی این رادار خریداری شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.