استاندار کرمانشاه گفت: انتظار داریم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته باشند.

هفته پژوهش  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هوشنگ بازوند در سومین نشست شورای آموزش عالی استان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در هفته پژوهش با رویکرد تقویت تعامل سازنده دانشگاه و صنعت و تسهیل شرایط استفاده از دستاورد‌های علمی مراکز دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و صنعت، گفت: نیاز ویژه امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب مهارت متناسب با رشته تحصیلی جهت ورود به بازار کار است و انتظار داریم مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته و با برنامه ریزی مناسب در فرآیند آموزش این موضوع را لحاظ کنند.

بازوند لزوم ظرفیت سازی در دانشگاه‌ها را بر اساس اولویت‌ها و محور‌های توسعه استان یادآور شد و تأکید کرد: برنامه ریزی آموزشی مراکز علمی می‌تواند سبب جهت دهی به آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری شود و با این گام مهم می‌توانیم دستاورد‌های کاربردی برای حل مسائل و مشکلات فرا روی جامعه داشته باشیم.

او افزود: در شورای سیاستگذاری دانشگاه‌ها باید یک برنامه عملیاتی تدوین و تبیین شود که دانشجویان بتوانند با بکار گرفتن آموخته‌های علمی و پژوهشی در دنیای واقعی نقشی موثر در تعالی و پیشرفت استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عدم توجه به رشته‌های مهارتی در بخش آموزش عالی متناسب با سند رونق تولید گفت: یکی از چالش‌های امروزی ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه است که تحقق این مهم سبب تقویت ارتباط و کمک به رونق تولید خواهد شد.

بازوند با طرح این سئوال که دانشگاه‌ها چگونه می‌خواهند به بخش صنعت، اقتصاد و گردشگری خدمات ارائه دهند، گفت: باید مشخص شود آیا متناسب با نیاز این بخش‌ها منابع انسانی توانمند و با مهارت را آموزش داده ایم.

او  گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، دانشگاه‌ها باید برای بالفعل درآوردن این ظرفیت‌ها، دانشجویان را آماده کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر حاشیه نشینی چالش اصلی مدیریت شهری است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بتوانیم طرحی ارائه دهیم که قابلیت اجرا در کرمانشاه داشته باشد که دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.