معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با توجه به لزوم ساماندهی محوطه تاریخی ریوی و فراهم‌سازی شرایط حضور گردشگر، کلیات طرح سایت موزه گردشگری برای این محوطه تهیه و در مرحله تأیید نهایی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی مستوفیان گفت : تاکنون جلساتی در خصوص بررسی این طرح برگزار و موارد اصلاح‌شده و برای تأیید نهایی به شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ارسال شده است.

او تصریح کرد: کلیات طرح سایت موزه گردشگری محوطه تاریخی ریوی توسط مشاور و با همکاری گروه معماری دانشگاه بجنورد تهیه و در مراحلی از سوی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی بررسی و اصلاح‌شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی عنوان کرد: ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و معرفی هویت تاریخی استان ازجمله اهداف ما برای راه‌اندازی سایت موزه گردشگری در این محوطه تاریخی است.

محوطه تاریخی ریوی در یک کیلومتری غرب روستای نجف از توابع شهرستان مانه و سملقان قرار دارد که بر اساس پژوهش‌های باستان‌شناسی، مهم‌ترین دوران استقراری این محوطه مربوط به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده است.

کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه ریوی از سال ۹۱ آغاز شد و از سال ۹۴ موسسه باستان‌شناسی آلمان نیز در این کاوش‌ها مشارکت دارند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.