مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف کالای قاچاق در "خمینی شهر

سرهنگ" علی جعفری نژادفرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشراف اطلاعاتی خود از دپوی لوازم خانگی خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات ویژه از منزل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد ۹ دستگاه ماشین لباسشویی و ۸ دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

 

کشف ۸۴ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران پلیس "لنجان

سرهنگ "احمد نیکبخت"فرمانده انتظامی شهرستان لنجان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان، با اقدام هوشمندانه و اشراف اطلاعاتی خود مطلع شدند یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد مقادیر قابل توجهی از مواد افیونی را از مرز‌های شرقی به سمت استان‌های غربی کشور منتقل کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سرانجام موفق شدند یک دستگاه خودروی سواری ساینا حامل مواد مخدر را حین کنترل خودرو‌های عبوری شناسایی و متوقف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در این عملیات مقدار ۸۴ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در بازرسی از خودروی مذکور کشف و راننده به همراه سرنشین آن دستگیر شدند.
 

مسمومیت سه اصفهانی بر اثر نشت گاز بخاری

غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: با اطلاع یکی از شهروندان با سامانه ۱۱۵ مبنی بر گاز گرفتگی یک زن و مرد به همراه فرزند سه ساله آن‌ها در اصفهان، ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان حضرت زهرا زینبیه (س) اعزام شدند.

کارشناسان، رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب وسایل گرمایشی و نشت گاز بخاری را علت این حادثه اعلام کردند.
 

پلمب ۵۹ واحد صنفی پوشاک متخلف در اصفهان

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی" در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحد‌های صنفی پوشاک توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ماموران این پلیس از ۸۲۰ واحد صنفی بازدید کردند که در پایان این طرح تعداد ۵۹ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه متخلف شناخته شده و براساس حکم مقام قضائی پلمب شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان، افزود: همچنین در این طرح برای ۹۵ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۱۵۷ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد.

این مقام انتظامی با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
 

دستگیری عامل سرقت از حساب بانکی شهروندان

سرهنگ "ایرج کاکاوند"اظهار داشت: در پی شکایت خانمی به پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان نائین مبنی بر اینکه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی به سرقت رفته موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس فتا سرانجام پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی وفنی و جمع آوری مدارک و مستندات و ادله لازم عامل این سرقت که فردی ساکن یکی از استان‌های همجوار است از طریق طراحی و ساخت پایگاه خرید آن لاین جعلی اطلاعات حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شاکی را به دست آورده و به این شیوه توانسته مبلغ مذکور را از حساب بانکی وی برداشت نماید.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: پس از شناسایی هویت متهم ماموران با هماهنگی مقام قضایی این شخص را در منزلش دستگیر کردند که وی در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و اقدامات لازم جهت بازگرداندن وجه مسروقه به شاکی انجام گرفت.

سرهنگ کاکاوند با اشار به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم با توجه به گستردگی روش‌های بدست آوردن اطلاعات حساب، توسط مجرمان سایبری، در اسرع وقت با مراجعه به بانک ها‌ی مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برای حساب خود اقدام نمایند.

محکوم شدن متخلفان شکار و صید در کاشان

محمد خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه متخلفان، متهم به نگهداری و حمل یک قبضه سلاح بدون مجوز در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک بودند گفت: محیط بانان این اداره متخلفان را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

محمد خادمی با بیان اینکه دادگاه بدوی، با توجه به دفاعیات بلا وجه متهم و سایر قرائن اثباتی بزه‌های انتسابی را محرز دانست و گفت: با استناد به قانون، متخلف محکوم به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح و مهمات به نفع دولت شد.

او گفت: منطقه حفاظت شده قمصر و برزک محدوده‌ای ۶۰ هزار هکتاری و بکر از محیط زیست شهرستان کاشان است که به لحاظ تنوع زیستی، جانوری و فلور گیاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است که از سال ۱۳۸۹ تحت برنامه‌های حفاظتی سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار