سرلشکر رضایی:سرلشکر رضایی فرمانده اسبق کل سپاه در گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۳ دی ماه حضور پیداکرد.


به گزارش  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب ۱۳ دی ماه به بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

رضایی با اشاره به اینکه ترامپ عرضه جنگ ندارد گفت: تاریخ ثابت کرده است که ایشان از اول عرضه ورود به جنگ را ندارد، دیشب سردار قاسم سلیمانی از سوریه وارد بغداد شدند و بعد از نشستن هواپیما، ایشان سوار بر ماشین شدند و از دژبانی عبور کردند و بعد از آن پهپاد‌های آمریکایی ایشان را به شهادت رساندند لذا امکان اینکه اسرائیل اطلاعات را از سوریه گرفته باشد وجود دارد لذا این توطئه‌ی آمریکایی - اسرائیلی است، اسرائیل فکر نکند که خودش را پنهان کرده، زیرا انگشت ایران به سمت اسرائیل نیز نشانه رفته است.

او با اشاره به اینکه آمریکا به شدت در چند ماه گذشته تحقیر شده است افزود: آمریکا به دنبال جبران شکست‌های پی‌درپی خود است به طوری که ترامپ برای انتخابات نیاز به قهرمان سازی داشت و احساس می‌کرد آبروریزی بزرگی برایش در کنگره و سنا حاصل شده لذا باید خود را از این مهلکه نجات دهد، از سوی دیگر ممکن است اسرائیل و عربستان ایشان را تحت فشار قرار داده باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا دست به انتحار سیاسی و نظامی زده است گفت: آن‌ها ریسک بزرگی کردند به طوری که در شرایط عادی ترامپ با برنامه حساب شده دست به این کار نزده و تیری در تاریکی شلیک کرده است، از امروز ترامپ متوجه می‌شود که چه کار بزرگی را انجام داده، زیرا در ایران قیامی بزرگ اتفاق افتاده است.

او با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی فرزند ایران بود و هیچ شهر و روستایی در ایران نیست که امروز مراسم عزا نگرفته باشد گفت: شاید آن‌ها فکر می‌کردند که به دلایل حوادث اخیری که در عراق، ایران و لبنان صورت گرفت الان بهترین فرصت است، ولی همه چیز برعکس شده و یک قیامی در ایران و عراق اتفاق افتاده است

رضایی با اشاره به اینکه عراقی‌ها می‌گویند اجازه دهیم که جنازه قاسم سلیمانی بماند تا در این کشور تشییع جنازه صورت بگیرد گفت: آن‌ها می‌خواستند تا در کربلا، نجف و بغداد تشییع جنازه انجام شود لذا یک شور و هیجان عظیمی در جهان و ایران اتفاق افتاده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ترامپ دست به کار بسیار بزرگی زده آن هم بدون اینکه کنگره و بسیاری از مقامات دیگر را آگاه کرده باشد تصریح کرد: معمولا روسای جمهور آمریکا وقتی می‌خواهند چنین اقداماتی را انجام دهند کنگره را توجیه می‌کنند یا اینکه سعی می‌کنند بین دو حزب توافق به وجود آورند، تا به نوعی همصدایی ایجاد شود.

او ادامه داد: اعتراضاتی در آمریکا به وجود آمده و نشان می‌دهد که در سطح مقامات و نهاد‌های رسمی ترامپ مشورت لازم را نکرده است، در میان ملت آمریکا موجی تحت عنوان ایران عزیز ما آمریکایی نیستیم به پا شده است، ایالت تگزاس اعلام کرده است که مردم ایران ما را نزنید، ما آمریکایی نیستیم و ما را جدای از آمریکا بدانید.

او با اشاره به اینکه همه امید ترامپ بر این بود که عربستان، تروریست‌ها و اسرائیل خلع قدرت آمریکا را در منطقه را پر کنند گفت: آن‌ها خیلی زود با ترکیه مشکل پیدا کردند و ترکیه خود را از صف جنگ نیابتی بیرون کشید، در حالی که در ابتدای جریان داعش ترکیه فعال بود، عربستان و اسرائیل نیز در مسئله‌ی یمن ناکام ماندند، امروز اگر کسانی در دولت آمریکا به فکر تجزیه منطقه باشند این موضوع را باید بدانند که در خواب و خیال هستند، امروز ه آمریکا قادر به حفظ نیرو‌های خود در منطقه نیست.

او خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه فشار‌های زیاد تری به آمریکا وارد خواهد شد و پیش‌بینی ما بر این است که آمریکا در ۱۰ سال آینده باید منطقه را ترک کند و ما هم مبارزات خودمان را برای خروج آمریکا از منطقه تشدید خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به اینکه هر دو فرمانده را آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به شهادت رساندند گفت: آن‌ها دست به کار شتابزده، عجولانه و بدون محاسبات دقیق زدند، برادر قاسم سلیمانی عاشق شهادت بود و به شهادت عشق می‌ورزید، ابو مهدی هم از برادران مجاهد عراقی بود که اوایل جنگ به اهواز آمدند و اقدام به تاسیس لشکر بدر عراق کردند و در ۱۵ سال اخیر به کمک قاسم سلیمانی نقش بسیار برجسته‌ای در مبارزه با داعش داشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر کمک حشدالشعبی نبود، نمی‌شد داعش را شکست داد، داعش به ۴۰ کیلومتری بغداد رسیده بود و قصد داشت بعد از گرفتن بغداد به شهر‌های مرزی ما بیاید و در آنجا فعالیت کنند، با فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله سیستانی جوانان عراقی جوشیدند، قاسم سلیمانی و المهدی به کمک دوستان دیگر حشدالشعبی را تاسیس کردند.

او با اشاره به اینکه داعش از سرزمین عراق بیرون شد گفت: قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت منطقه بود به طوری که فراتر از نیروی قدس سپاه هستند لذا ایشان عملاً فرمانده جبهه مقاومت کل منطقه غرب آسیا بودند.

رضایی با اشاره به اینکه آمریکا با این کار در باتلاق بیشتری گرفتار شده است تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ما فقط از آن‌ها انتقام خواهیم گرفت در حالیکه جبهه مقاومت الان آماده انتقام گیری است و هر آن ممکن است دست به اقداماتی بزنند که حتی ایران در جریان نباشد، تروریسم، داعش و بسیاری از تروریست‌های دیگر امروز وجود خارجی ندارند، بقایای پراکنده‌ای از تروریست‌ها وجود دارد که با مشکلات عظیمی روبرو هستند و فرماندهان اصلی خودشان را از دست داده‌اند و ارتباطاتشان قطع شده است و بسیاری از سازمان‌های جاسوسی بر آن‌ها سوار شده‌اند و وحدت فرماندهی ندارند.

او با اشاره به اینکه آن‌ها بسیاری از سرزمین‌ها را از دست دادند ادامه داد: داعش دیگر قابل احیا برای آمریکا نخواهد بود، آمریکا دچار خطای بزرگ استراتژیک شده است، بعد از اینکه آقای ابوالمهدی نیرو‌های حشدالشعبی را از سفارت آمریکا بیرون آورد، این اقدام را انجام داد، اگر روزی مردم آمریکا بفهمند ابوالمهدی و قاسم سلیمانی تمام ضوابط بین المللی را رعایت می‌کردند و آمریکا بعد از رعایت این مسائل این اقدام را انجام داده است، مخالفین ایران در آمریکا هم از این اقدام ترامپ متاثر خواهند شد.

رضایی با اشاره به اینکه ابوالمهدی و قاسم سلیمانی نماد انقلاب منطقی، انقلاب قاعده‌مند، آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در چارچوب قواعد بین المللی بودند افزود: آمریکا با این وجود دست به این اقدام زده است بنابراین اشتباه آمریکا بسیار بزرگ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا تازه عمق اشتباه خود را متوجه شده است گفت: آمریکا و اسرائیل در آماده باش صد در صدی هستند یعنی در بالاترین هشدار قرار دارند، آمریکا مثل قبل نمی‌تواند ۱۰۰ هزار نیرو وارد منطقه کند، ترامپ اشتباه بزرگ را انجام داده و برای اولین بار دست به یک کار علنی زده است، تا به دیروز پشت سر اسرائیل، عربستان و داعش اقدامات خود را انجام می‌داد، اما اولین بار است که با ملت ایران و عراق روبرو شده است و ماهیت خود را نشان می‌دهد، در ۴۰ سال گذشته آمریکایی‌ها تقریباً دو بار درگیر مستقیم با ما شدند، یکی در طبس برای آزادی گروگان هایشان بود که در نهایت ۲، ۳ نفر در آنجا شهید شدند، آن‌ها آمده بودند هلیکوپتر‌های خود را مورد اصابت موشک هایشان قرار دهند تا اسنادی در اختیار ما قرار نگیرد لذا اولین بار است که با اطلاعیه دادن اظهار رودررویی با ملت ایران را می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ترامپ از خط قرمز عبور کرده است گفت: وقتی از خط قرمز عبور می‌کند دیگر نظامیان آمریکایی مراقبت‌های قبلی را نمی‌کند.

رضایی عنوان کرد: به مردم توصیه می‌کنم تا حوصله کنند، چون اقدامات نظامی اصول و قواعدی دارد و هرچه بتوانیم اصول و قواعد را رعایت کنیم ضربه‌ای را که می‌زنیم کاری‌تر می‌شود، از دیشب تمام پایگاه‌های هوایی، ناو‌ها و مراکز آمریکا در منطقه را زیر نظر گرفته‌ایم و اطلاعاتمان را مرتب دقیق می‌کنیم، رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و در برخی نقاط دیگر انتقام این ماجرا را می‌گیرند، ترامپ مرد جنگ نیست بنابراین ما محاسباتمان را انجام می‌دهیم و دوستانمان همه پای کار هستند، به مردم قول قاطعانه می‌دهیم که انتقام ما بسیار سخت و برای دولتمردان آمریکا فراموش ناشدنی و تاریخی خواهد بود، کاری خواهیم کرد که دیگر نه تنها آمریکا، هیچ کشور و دولت دیگری دست به این جنایات نزنند و مسیر قواعد نظامی و بین‌المللی را رعایت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ایران مطمئن باشند که ما بر سر قول خودمان هستیم گفت:مردم باید حوصله کنند و دست پر قدرت فرزندان خودشان را در ایران و سایر کشور‌های دیگر خواهند دید.

او با اشاره به اینکه ما هیچ محدودیتی نداریم اظهار داشت: مهم این است که عملیات با موفقیت انجام شود و اینکه عملیات به نحوی صورت بگیرد که پیامد‌های آن را بتوانیم کنترل کنیم و کنترل در دستان خودمان باشد کار در ظاهر پیچیده است، اما از عهده نیروهایمان برمی‌آید.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها مانند روسیه و چین این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند گفت: عده‌ای از مسئولان سازمان ملل این اقدام را تروریستی اعلام کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با انتصاب سردار سرتیپ قاآنی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه نشان دادند که راه سردارسلیمانی ادامه خواهد داشت گفت: برنامه نیروی قدس به همان صورتی که تاکنون بوده ادامه پیدا می‌کند و این مسئله باعث امیدواری در جبهه مقاومت شده است تا آن‌ها فکر نکنند که نیروی قدس دیگر در کار نیست و اینکه حمایت‌های ایران از جبهه قدس قطع شده است، با این کار امید به نیروی قدس تزریق شده است این انتصاب برای ایجاد نشاط در نیروی مقاومت بود.

او با اشاره به اینکه سردار قاآنی بیش از ۱۲ سال است که جانشین سردار سلیمانی هستند گفت: ایشان با تمام رمز و رموز آشنا هستند به طوری که هم عرض هم بودند، ایشان سرخط هستند و فرمان در دستانشان قرار دارد لذا ایشان فرمانده مسلطی هستند و مراحل جنگ را طی کرده اند و در بسیاری از عملیات‌ها حضور داشتند لذا نیرو‌ها و کادر نیروی قدس با ایشان آشنا هستند و این انتصاب از سوی مقام معظم رهبری کار حکیمانه بود.

رضایی با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی را در فتح المبین دیدم گفت: در آن زمان نیاز به ۱۱ تیپ داشتیم به طوری که ۱۰ تیپ آماده شد و یک تیپ باقی ماند، لذا مشورت کردیم و در نهایت سردار سلیمانی اعلام کردند که می‌توانند تیپ یازدهم را تشکیل بدهند، تا به امروز ۴۹ سال می‌گذرد که ایشان در پست‌های فرماندهی قرار داشتند و در ۱۰،۱۵ سال آخر آنقدر بزرگ شدند که فرمانده جبهه مقاومت اعلام شدند و امروز ایشان به فرزند ایران تبدیل شده است و هیچ شهر و روستایی نیست که برای ایشان مراسم عزا نگرفته باشند، ملت ایران افتخار می‌کند که فرزندانی پاک و مخلص دارد، قاسم سلیمانی از فرماندهان موفق بود، در کشور تعداد بسیار زیادی قاسم سلیمانی داریم که عرصه‌ای برای بروز و ظهور پیدا نکردند بنابراین از دولتمردان تقاضا می‌کنم عرصه را برای جوانان فراهم کنند، اگر به قاسم سلیمانی میدان داده نمی‌شد الان در این عرصه حضور نداشتند لذا اکنون قاسم سلیمانی‌های زیادی در جامعه داریم که باید از آن‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۴ دی ۱۳۹۸
اگر انتقام سخت به همین زودی از آمریکا و اسرائیل گرفته نشود آنها جریتر وپررو خواهند شد و برای اولین بار احساس پیروزی خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۴ دی ۱۳۹۸
سلام لطفاً اطلاعات نديد (١٠سال)
آخرین اخبار