رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان مهاباد گفت: ۵ درصد جمعیت شهری هیچ گونه بیمه دریافت نکرده اند.

رسولی رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با وجود اجرای طرح بیمه اجباری حدود ۵ درصد افراد زیرپوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند در صورت داشتن شرایط لازم به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

او با بیان اینکه خدمات درمانی طبق تعرفه دولتی ارائه و خدمات در مرکز خدمات (دولتی و خصوصی) ارائه می‌شود، افزود: آن دسته از افردای که هیچ گونه بیمه ندارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت نام کنند و پس از دریافت کد رهگیری وارد مرحله استعلام می‌شوند.

رسولی با بیان اینکه ماهانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مورد خدمات ثبت نام، تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت به شهروندان مهابادی ارائه می‌شود، اضافه کرد: سه دفتر پیشخوان سلامت نیز در سطح شهر کار خدمات ثبت نام، تعویض و صدور دفترچه بیمه سلامت را انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: از جمعیت ۲۴۵ هزار نفری این شهرستان، ۱۴۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت و مابقی تحت پوشش صندوق‌های تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و صدا و سیما قرار دارند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان مهاباد گفت: از این تعداد بیش از ۷۳ هزار نفر بیمه شده عضوصندوق روستائیان، ۴۷ هزار نفر بیمه سلامت، ۱۳ هزار نفر را کارمندان ادارات و نهاد‌های دولتی، سه هزار و ۴۲۰ نفر صندوق بیمه ایرانیان و مابقی را سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تشکیل می‌دهند.

او اظهار داشت: بیشترین بیمه شدگان این شهرستان عضو صندوق روستائیان هستند.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.