سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت این کشور نگران تصمیماتی است که ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای خود اتخاذ کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز اعلام کرد تصمیم ایران مبنی بر این که محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را کنار خواهد گذاشت بسیار نگران کننده است و لندن به سرعت با طرف‌های دیگر در مورد مراحل بعدی احتمالی گفت‌وگو خواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: «اعلام تصمیم ایران به وضوح نگران کننده است. به نفع همگان است که این توافق (برجام) پابرجا بماند.»

این سخنگو در ادامه گفت: «همیشه گفته‌ایم که توافق هسته‌ای دنیا را امن‌تر خواهد کرد و همچنین همیشه گفته ایم که توافق یک معامله متقابل است و با توجه به این اعلامِ ایران باید فورا با شرکای خود در مورد مراحل بعدی صحبت کنیم.»

وی همچنین درباره رجزخوانی جدید ترامپ علیه ایران گفت: «کنوانسیون‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تخریب میراث فرهنگی وجود دارد.» پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تهدید کرده بود که به ۵۲ هدف در ایران، از جمله اهداف مهم فرهنگی، حمله خواهد کرد.

سخنگوی جانسون در حالی از اقدامات برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کند که تهران به تمامی تعهدات خود در ذیل برجام عمل کرد، اما هیچ اقدام عملی از سوی طرف‌های دیگر صورت نگرفت و همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به طور یک جانبه از این توافق خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۷ ۱۷ دی ۱۳۹۸
به درک که نگرانی....تا ابد که نمیتونیم منتظر شما بی عرضه ها بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر برکمانچای
۲۱:۱۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
با سلام برود بر ملت شریف ابران اسلامی:باید به خود متکی شویم راه نجات در وحدت ماست. سگ زرد برادر شغاله مرگ بر انگلیس مرگ بر امریکا مرگ بر صهیونیستها
Qatar
سعید
۱۸:۵۴ ۱۶ دی ۱۳۹۸
جناب اقای #کلید دار
می بینید بعد از سه سال خروج از برجام و تحریم ظالمان مردم تازه طرف مقابلتون یکم نگران شده
آخرین اخبار