در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

حدادعادل: شهرت هرگز سردار سلیمانی را از راه اسلام منحرف نکرد/ دشمنان برای برهم زدن همبستگی ایران و عراق ماموریت دارند

گفتگویمشاور عالی رهبر انقلاب گفت: سردار سلیمانی از یک روستای کم جمعیتی برخاسته و زندگی ساده‌ای داشته است.


به گزارش  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری امشب ۱۶ دی ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی خروش غیرتمندانه ملت ایران در شهادت سپهبد سلیمانی پرداخت.

حدادعادل با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: مردم علاقه بسیار زیادی به ایشان داشتند، سردار مردی از جنس مردم، در میان مردم و در خدمت مردم بود.

او با اشاره به اینکه ایشان از یک خانواده‌های ساده این چنین بروز و ظهور پیدا کرد افزود: ایشان بعد از انقلاب به سپاه پیوست و با ایمان و استعدادی که داشت جهانی را متوجه خود کرد و تحت تاثیر خود قرار داد، لذا ما شاهد شدت و گسترش تاثیر سردار سلیمانی در داخل کشور و خارج از کشور هستیم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه همه زندگی شهیدسلیمانی در خدمت به مردم سپری شد ادامه داد: ایشان برای رضای خدا همواره جان خود را بر کف دست قرار می‌داد، به طوری که سردار سلیمانی زندگی ایمانی، معنوی انقلابی، عرفانی داشت.

او با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی نه تنها در داخل ایران بلکه در منطقه دارد گفت: ساعت و روز شهادت ایشان آغازی برای فصل جدید است که نتایج مثبت بسیار زیادی خواهد داشت.

حدادعادل با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله گفت: سخنرانی آخر سید حسن نصرالله بهترین سخنرانی ایشان بود به طوری که درست و دقیق صحبت کرد و گفت ایران از ما چیزی نخواسته است و ما هم با شهروندان عادی آمریکا کاری نداریم، ولی وقتی آمریکا آشکارا فرمانده‌ای را که تامین کننده امنیت بود مورد هدف قرار می‌دهد می‌دانیم که از این به بعد با آن‌ها چه کار باید کنیم.

او تصریح کرد: سید حسن نصرالله اذعان داشت که آمریکا از این به بعد در منطقه امنیت نخواهد داشت، زیرا خط قرمزی را شکسته است و باید تاوان آن را پرداخت کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به بزرگی ملت ایران افزود: مردم وفاداری خودشان را به انقلاب و رهبری نشان دادند و آب پاکی را بر روی دشمنان ریختند، مردم با وجود مشکلات همیشه به پای صحنه می‌آیند و همواره از انقلاب و نظام دفاع می‌کنند، این نظام افرادی مانند سردار سلیمانی دارد و مردم نشان دادند که سردارسلیمانی چه گوهر بزرگی بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه عقاید سردارسلیمانی مبتنی بر شعار‌های سطحی نبود عنوان کرد: ایشان قدرت اغنا در داخل و خارج از ایران را داشتند، سردار از روح ایمانی، عرفانی و اخلاقی والایی برخوردار بود لذا در بین مومنان مردانی همچون سردار سلیمانی هستند که بر سر پیمان خود با خدا با صداقت ایستاده‌اند.

او با اشاره به اینکه ملت ایران به همه ارزش‌های والای شخصیت سردار سلیمانی احترام می‌گذارند افزود: شاهد حضور میلیونی مردم در مراسم ایشان بودیم، همه کسانی که سردار را می‌شناختند او را به عنوان سرباز رهبری می‌دانستند لذا این شهید بزرگوار بصیرت داشت و متوجه شده بود که چه اتفاقاتی در منطقه در حال وقوع است.

حداد عادل با بیان اینکه سردار سلیمانی به درستی دیدگاه رهبری درباره ماجرای سوریه را تصدیق کرد و در را تحقق آن تلاش کرد و جانش را در کف دستش گذاشت ادامه داد: خیلی‌ها در داخل کشور خودمان متوجه ماجرای اتفاقات سوریه نشدند و متوجه نشدند هدف ایران است، در گذشته برخی‌ها در داخل خطاب به بشار اسد امضا جمع کردند و حرف‌های آمریکایی‌ها را تکرار می‌کردند، اما سردار سلیمانی کاملا متوجه داستان داعش و ماجرای سوریه شده بود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به ایجاد داعش توسط آمریکا ادامه داد: داعش را آمریکا ایجاد کرد و خودشان هم به این موضوع اذعان کردند، ولی بعد به عنوان مدعی نابودکننده داعش ظاهر شدند، اما مردم متوجه شدند نابودی داعش نتیجه تلاش مدافعان حرم است، مدافعان حرمی که سردار سلیمانی فرماندهی آن‌ها را بر عهده داشت و امنیت را ایجاد کردند.

او با اشاره به اینکه از کشور‌های لبنان، افغانستان، پاکستان و عراق در نیرو‌های قدس حضور داشتند بیان کرد: مردم سردار سلیمانی را دوست داشتند، چون می‌دیدند سردار تمام وجودش را فدای امنیت مردم کرده است، شهید حججی یکی از مظاهر کار شهید سلیمانی بود.

حداد عادل با اشاره به اینکه شهادت آرزوی سردار سلیمانی بود و بار‌ها این موضوع را به زبان آورده بود گفت: خدا این شهادت را خیلی خوب مهندسی کرده بود، اینکه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در یک لحظه به شهادت برسند و آمریکایی‌ها هم بلافاصله این ترور را به عهده بگیرند، مهندسی خدایی است که نمادی از وحدت دو ملت ایران و عراق هم بود.

او با اشاره به اینکه دشمنان برای برهم زدن همبستگی ایران و عراق ماموریت دارند خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی فتنه دشمنان را خاموش کرد، بعد از اتفاقاتی که بعد از سهمیه بندی بنزین در کشور رخ داد، رسانه‌های معاند تصویری از ایران مخابره می‌کردند که گویی مردم از نظام و انقلاب فاصله گرفته اند و اگر ما صد‌ها میلیارد دلار هزینه می‌کردیم که واقعیت را به دنیا نشان بدهیم به این خوبی موفق نمی‌شدیم که حضور میلیونی ملت در تشییع سردار سلیمانی این موضوع را نشان داد.

حداد عادل با اشاره به اینکه مردم با چه زبانی به ترامپ بگویند ما از تو نفرت داریم ادامه داد: یک عده که بیانیه می‌نوشتند و شعار مذاکره و عادی شدن روابط با آمریکا را می‌دادند با این اتفاقات دیگر خجالت می‌کشند تا حرفی بزنند.

او با اشاره به تهدیدات ترامپ برای تخریب اماکن فرهنگی کشور تصریح کرد: ترامپ با فرهنگ ملت ایران دشمنی دارد، لذا یونسکو حمله به اماکن فرهنگی را جنایت می‌داند و این موضوع بی‌فرهنگی ترامپ و آمریکا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار