مهم‌ترین حوادث امروز ۲۲ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۲دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۴۴ راس احشام مسروقه در لارستان

فرمانده انتظامی استان از شناسایی سارق احشام و کشف ۲۴۴ راس احشام مسروقه به ارزش ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان لارستان، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یک نفر از سارقان حرفه‌ای احشام را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس، به سرقت ۲۴۴ راس احشام مسروقه در سطح شهرستان لارستان اعتراف کرد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای، ۲۴۴ راس احشام مسروقه کشف شد، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مسروقه را ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: تا کنون متهم به ۱۱ فقره سرقت اقرار کرده است.

کشف ۳۵ راس گوساله قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف ۳۵ راس گوساله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فرمانی بیان کرد: ماموران انتظامی بخش "اسیر" این شهرستان در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فرمانی با بیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو، تعداد ۳۵ راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

واژگونی پژو با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پژو پارس در محور روستایی "بردنگان" شهرستان نورآباد، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبداالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی "بردنگان" شهرستان نورآباد به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان عنوان داشت: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف زمین خواری ۲ میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف زمین خواری به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی این شهرستان مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۲۳ هکتار واقع در "حسن آباد سیربانو"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این شهرستان قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر و ۲۳ هکتار اراضی ملی را یه بیت المال بازگردانند.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش آن را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری سارق شیرآلات مدارس/ کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری سارق شیرآلات مدارس و کشف ۲۰ فقره سرقت از وی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت شیرآلات از مدارس در این شهرستان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم از سارقان سابقه دار است، گفت: وی در بازجویی فنی و تخصصی تا کنون به ۲۰ فقره سرقت شیرآلات از مدارس اقرار کرد.

سرهنگ مجتهدی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی شیرآلات مسروقه کشف شد، گفت: این سارق حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان افزود: شهروندان برای پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیس توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس، مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارقین موتورسیکلت با کشف ۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: پلیس با کشف ۷ فقره سرقت موتورسیکلت، پرونده ۲ نفر سابقه دار در این شهرستان بسته شد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در راستای شناسایی و دستگیری سارقان سابقه دار، ماموران انتظامی این فرماندهی با اقدامات فنی مطلع شدند افرادی با انجام سرقت‌های موتورسیکلت باعث اخلال در امنیت شده‌اند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با اقدام به موقع و غافلگیرانه، ۲ نفر سارق حرفه‌ای را دستگیر و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز از آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهمین در بازجویی به عمل آمده به ۷ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری یک سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در ممسنی، شناسایی و دستگیری عوامل سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس ممسنی با انجام اقدامات فنی، سارق را در یکی از محلات شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ قسام افزود: متهم در بازجویی فنی و تخصصی و پس از مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ۱۵ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی هرگز در برابر هنجارشکنان کوتاه نخواهند آمد.

کشف ۱۴۰ راس گوسفند قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن ۱۴۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۴۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۹ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک کامیون به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۹۹ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و احشام به دامپزشکی انتقال شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق احشام و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۳۹۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۳۹۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک سواری پژو پارس به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی گفت: ماموران این یگان در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا، راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

سرهنگ بابایی با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، تعداد ۳۹۷ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش ریالی آن برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

امدادرسانی پلیس بوانات به خودرو‌های گرفتار در برف

فرمانده انتظامی بوانات از امداد رسانی عوامل انتظامی این شهرستان به رانندگان و مسافران خودرو‌های گرفتار شده در برف خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی بارش سنگین برف در شهرستان بوانات و غالفگیری مسافران و شهروندان، تردد در شهر و محور‌های مواصلاتی به کندی انجام شد که در این خصوص بعضی از خودرو‌ها به علت نداشتن زنجیر چرخ و تجهیزات کافی گرفتار شده بودند.

او افزود: نیرو‌های انتظامی این شهرستان ضمن برقراری امنیت در شهر و محور‌های مواصلاتی، به خودرو‌هایی که گرفتار برف شده بودند امداد رسانی کردند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه این اقدام پلیس باعث رضایتمندی خانواده‌ها و مسافران شد و از زحمات تقدیر و تشکر کردند، عنوان داشت: برابر اعلام سازمان هواشناسی بارش برف در این شهرستان، ۲۵ سانتی متر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار