معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به غربال روانشناختی بیش از ۱۵ هزار سیل‌زده استان، گفت: از این تعداد، نتایج غربال ۲ هزار و ۷۵ سیل‌زده مثبت ارزیابی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به غربال روانشناختی بیش از ۱۵ هزار سیل‌زده استان، گفت: از این تعداد، نتایج غربال ۲ هزار و ۷۵ سیل‌زده مثبت ارزیابی شد.


ابتسام داشی  با اشاره به اتمام عملیات غربالگری سیل‌زدگان لرستانی، اظهار کرد: بیش از ۱۵ سیل‌زده استان طی دو مرحله غربالگری روانشناسی شدند.

او خاطرنشان کرد: از این تعداد، نتایج غربال ۲ هزار و ۷۵ سیل‌زده مثبت ارزیابی شد، ضمن اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلال در بین سیل‌زدگان بود.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای به سیل‌زدگان استان همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر مرکز مشاوره دولتی در پلدختر راه‌اندازی شده که به سیل‌زدگان دارای اختلال روانشناختی به صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

داشی بیان داشت: خدمات مشاوره‌ای تا زمان موردنیاز به سیل‌زدگان ارائه می‌شود، همچنان‌که درصدد هستیم این خدمات را تا پایان سه ماهه نخست سال آینده نیز تداوم بخشیم.

وی همچنین از برگزاری ۶ دوره آموزشی برای متخخصین حوزه مشاوره جهت ارتقای عملکرد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره حضوری به سیل‌زدگان، تصریح کرد: خط تماس تلفنی ۱۴۸۰ نیز برای سایر شهروندان جهت دریافت مشاوره در ۲ شیفت صبح و عصر فعال است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.