نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: خروش جهان اسلام در پی شهادت سردار سلیمانی نشان داد که وی شخصیتی فراملی و متعلق به ملت‌های آزاده و مسلمان جهان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نهمین پیش همایش مقاومت اسلامی از نگاه قران ویژه گرامیداشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی وهمرزمان شهیدش درکتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در این همایش گفت: خروش جهان اسلام در پی شهادت سردار سلیمانی نشان داد که وی شخصیتی فراملی بود وملت‌های آزاده و مسلمان جهان او را شهید خود دانستند و برایش عزاداری کردند.

آیت الله شاهرودی شجاعت، فروتنی وایمان راسخ به اسلام وانقلاب را از ویژگی‌های بارز آن شهید بزرگوار عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی همانگونه که زندگی پربرکتی داشت و نیرو‌های مبارز بسیاری تربیت کرد تا جهان اسلام از قوای نظامی جوان و مومن و مجهزی برخوردار شود، شهادت وی نیز برکات سرشاری داشت که مهمترین آن تقویت اتحاد جهان اسلام است.

سردار سلیمانی شخصیتی فراملی بود

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: توانمندی‌های جبهه مقاومت در موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد مشخص شد و سپاه پایگاهی را زد که قدرتمند بود و دشمن باور نمی‌کرد که ایران آن را بتواند هدف قرار دهد.

وی تاکید کرد: با وجود خسارت بسیاری که به آن وارد شد دشمن ترجیح داد که درباره تلفات آن سکوت اختیار کند چرا که توانمندی نظامی ایران را به رغم آماده باش کامل خود دید و فهمید که نمی‌تواند در برابر ایران بایستند و واکنش نشان دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: تشییع پرشکوه سردار دل‌ها حیرت دنیا را برانگیخت چرا که در تمام جهان سابقه نداشت که برای یک فرمانده نظامی، تمام یک ملت داغدار شود و به صحنه بیاید.

وی یادآور شد: این زنده بودن انقلاب را به دنیا نشان داد و دشمن فهمید که انقلاب در اعماق وجود آزادیخواهان جهان نفوذ دارد و جریان مقاومت بروزی جهانی یافت و عظمت خود را به رخ دنیا کشید و دنیا موج بزرگ اسلام خواهی را از این پس شاهد خواهد بود.

حاج ماموستا رستمی امام جمعه سنندج هم در این همایش تامین امنیت مردم را حاصل تدبیر وشجاعت شهید سلیمانی دانست و گفت:از بین بردن داعش موجب شد تا نه فقط ایران اسلامی بلکه سایر کشور‌های جهان هم در امنیت قرار گیرند.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا با اقدام فجیع خود در ترور مستقیم سردار سلیمانی، آبروی خود و کشورش را در دنیا بیش از پیش تنزل داد و در عمل ثابت کرد آزادی و حقوق بشر برای کشورش تنها یک ادعای توخالی بیش نیست.

سردار سلیمانی شخصیتی فراملی بود

ماموستا رستمی به اهمیت مقاومت و جهاد در راه خدا اشاره کرد و یادآور شد: دفاع از جان، دفاع از دین و دفاع از مظلومین سه رویکرد اسلام در راه جهاد و مقاومت است و هر کسی دین خدا را یاری دهد، خداوند یاریگر او خواهد بود.

وی آینده نگری و زمان شناسی را از مهمترین اصولی برشمرد که مسلمانان باید آن را در نظر داشته باشند و تاکید کرد: استکبار جهانی به دنبال چپاول سرمایه‌های منطقه است و برای مقابله با آن باید مکر و حیله را شناخته و خود را به ابزار مقابله با آن تجهیز کنیم.

امام جمعه سنندج مردم ایران را مردمی وفادار به نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن که با تحریم روبرو هستیم، ذره‌ای از اراده مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب کم نشده و جا دارد مسوولین هم همه تلاش خود را برای کمک به این مردم صبور و مقاوم به کار گیرند.

وی از اقدام سپاه در قبول مسوولیت سانحه هواپیمای اوکراینی قدردانی کرد و افزود: عمق غم و اندوه سپاه از این حادثه از آنجا مشخص است که سرداران تراز اول آن آرزو کردند‌ای کاش در جمع مسافران بودند.

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن در آینده نزدیک در قم برگزار می‌شود و تاکنون ۹ پیش همایش آن در مناطق مختلف کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.