مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: تشرف به عتبات عالیات در عراق از مرز‌های خوزستان از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: سفر کاروان‌های زیارتی به عراق از مرز‌های استان با تداوم و بهبود وضعیت امنیتی و برقراری آرامش نسبی در این کشور در آینده نزدیک از سر گرفته خواهد شد.

او با بیان اینکه مشکل خاصی برای عزیمت انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات کشور غیر از مساله امنیتی وجود ندارد بیان کرد: امیدواریم با بهبود شرایط امنیتی و حاکم شدن آرامش در عراق، مرز‌های خوزستان دوباره شاهد تردد زائران مشتاق کشورمان باشد.

نجاتی اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای شروع دوباره عزیمت کاروان‌های زیارتی از مرز‌های خوزستان توسط مسوولان ارشد گرفته نشده، ولی با بازگشت آرامش به شهر‌های عراق به ویژه شهر‌های مقدس عراق بارقه‌های امید برای ازسرگیری سفر کاروان‌های زیارتی روشن شده است.

مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان تصریح کرد: با وجود توقف سفر کاروان‌های زیارتی از مرز‌های خوزستان، ولی سفر‌های هوایی زائران عتبات عالیات به صورت محدود از طریق پرواز تهران - بغداد انجام می‌شود.

ورود گردشگران عراقی به ایران بدون روادید

این مقام مسئولبیان داشت: منع قانونی یا محدودیت و ممنوعیت برای ورود گردشگران و زائران عراقی به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و هم‌اکنون اتباع عراقی بدون روادید از مرز شلمچه وارد شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر می‌شوند.

رضا نجاتی اذعان داشت: هرچند شمار ورودی گردشگران عراقی به کشور از مرز شلمچه نسبت به گذشته کمتر شده، ولی اتباع عراقی همچنان برای امور پزشکی و تجاری به منطقه آزاد اروند سفر می‌کنند و محدودیت یا ممنوعیتی از سوی مسوولان مرزی در این زمینه اعمال نشده است.

او اظهار کرد: آمادگی برای بازکردن مرز زمینی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز برای ورود گردشگران عراقی به کشور وجود دارد.

نجاتی با اشاره به اینکه با توافق مسوولان مرزی ۲ کشور، مرز چذابه ماه گذشته به دلیل بروز ناآرامی و اغتشاش در شهر‌های مختلف عراق بسته شده بود، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری سفر اتباع عراقی به کشور از مرز زمینی چذابه آمادگی کامل دارد.

به گفته مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان، تجار ایرانی به صورت محدود با رعایت مسایل امنیتی می‌توانند به عراق سفری محدود داشته باشند.

او گفت: توصیه ما این است که تا برقراری آرامش کامل در عراق هیچ شهروند ایرانی به عراق سفر نکند تا هماهنگی لازم در این زمینه صورت گیرد.

رضا نجاتی از کاروان‌های زیارتی خواست فعلا برای سفر به شهر‌های مقدس عراق به مرز‌های شلمچه و چذابه مراجعه نکنند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود بستن مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان بر روی زائران ایرانی، ولی روند صادرات کالا به عراق از مرز‌های چذابه، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.