عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی فردیس کرج گفت: نانو سـوخت های هیبریدی به کاهش ۳۰درصدی مصرف سوخت کمک میکند.

تولید نانوسوخت های هیبریدی در البرززمزمیان، عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی فردیس کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: آلودگی محیط زیست سال‌هاست به دغدغه بزرگ بشرتبدیل شده است .

زمزمیان با اشاره به اینکه اهمیت این موضوع باعث شد که در پژوهشگاه مواد و انرژی به کمک فناوری نانو سال ها مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد افزود: خوشبختانه نتیجه این مطالعات دستاوردهایی مثل تولید سوخت های هیبریدی را به همراه داشته است.
او گفت: ما می توانیم این سوخت را با  اندکی تغییر برای صنایع حمل و نقل و صنایع خودروهای سنگین مانند اتوبوس ها استفاده کنیم.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی فردیس کرج  افزود: با استفاده از این محصول جدید در شبکه حمل و نقل شهری علاوه بر اینکه می‌تواند به پاکی هوای شهرها کمک بسیاری کند و با  کاهش حدود ۳۰ درصدی آلاینده‌ها  همراه شود، آلاینده های محیط زیست، نیروگاه ها ، پالایشگاه و صنایع مختلفی که با سوخت مایع فعالیت می کنند  نیز تا بخش قابل توجه ای کنترل می شوند.

زمزمیان گفت: با تخصص و دانش پژوهشگرهای کشور می‌شود امیدوار شد که روز به روز به کمک فناوری جدید از مصرف سوخت فسیلی بی نیاز شویم.
انتهای پیام / ر. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.