با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده خراسان رضوی تصویب و رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی، گفت: سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده است و با تصویب این سند در خراسان رضوی تعداد اسناد تصویب شده ارتقای زنان و خانواده در کشور به ۲۱ سند رسید.
 
او ادامه داد: مهمترین هدف از تدوین و تصویب این سند فراهم‌کردن زمینه ارتقای زنان و افزایش مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این سند باید ملاک عمل باشد و عمل به این سند به طور مرتب توسط این معاونت رصد و پایش خواهد شد.

ابتکار افزود: خراسان رضوی از سرمایه انسانی خوبی برخوردار است و در این استان باید به زنان توانمند و شایسته نیز فرصت مشارکت داده شود.

او ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های مهم در انقلاب اسلامی موضوع عدالت بوده و هست و باید نگاه جامعی به عدالت وجود داشته باشد؛ سعی شده در تمام برنامه‌های ملی و توسعه‌ای این رویکرد وجود داشته باشد، اما در موضوع عدالت باید به برخی زوایا بیشتر پرداخته شود که عدالت جنسیتی از آن جمله است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم به دلیل تکالیفی که در برنامه ششم وجود داشت و با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه خانواده با تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی به طور خاص به این موضوع ورود کرد.

ابتکار افزود: تدوین برنامه‌های بومی برای توانمندسازی زنان در استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات محلی در دستور کار قرار گرفته است و این برنامه‌ها در محور‌های تعیین‌شده به صورت مرتب پایش می‌شود.

او ادامه داد: توسعه فضا‌های آموزشی و فراهم ساختن زمینه ارتقای توانایی‌های زنان باید مورد توجه باشد و در موضوع حجاب هم نگاه سلبی نداریم بلکه نگاه ما ایجابی است از این رو باید در شهر‌ها و روستا‌ها فضا‌های ورزشی مناسبی در اختیار زنان قرار گیرد تا عدالت جنسیتی محقق شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس، گفت: باید مشارکت سیاسی زنان افزایش یابد و انتخابات پرشور برگزار شود تا با حاکمیت و پشتوانه‌ای قوی بتوانیم حکمرانی مطلوبی اجرا کنیم و همه نهاد‌های مرتبط باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
حالا چی میشه یعنی