دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت:بخش گردشگری در زنجان مهجور مانده است.

بخش گردشگری در زنجان مهجور مانده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل از روابط عمومی دادگستری ،حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی دادستان عمومی استان زنجان گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، از اواخر تابستان ۹۸ تا کنون بیش از ۱۵۰ قلع و قمع در تغییر کاربری‌های غیر مجاز داشتیم که ۴۰ مورد آن در هفته جاری انجام شده است.

او  افزود: این قلع و قمع‌ها در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در داخل باغ شهر‌ها و نیز در سایر مکان‌ها که در حال احداث و یا جدید الاحداث بوده اند انجام شده است.

دادستان مرکز استان زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در باغ‌ها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هر گونه تغییر کاربری‌های غیر مجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود.

حجت الاسلام کرمی خاطر نشان کرد: افراد پشت صحنه ایجاد باغ شهر‌ها افراد سودجو و فرصت طلبی هستند که زمین‌های کشاورزی را به قیمت ارزان خریداری کرده و با خرد کردن آن‌ها به قیمت‌های بسیار گزاف از طریق واسطه‌ها به افراد بی اطلاع می‌فروشند و سود‌های کلان می‌برند و خسارات زیادی را متوجه کشاورزی استان و شهروندان می‌نمایند در حالی است که اساساً خرد کردن و قطعه بندی اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک مقدمه‌ای برای تغییر کاربری غیر مجاز بوده و ممنوع می‌باشد.

او با تاکید بر ممنوعیت ایجاد هر گونه باغ شهر جدید تصریح کرد:با افرادی که در صدد ایجاد باغ شهر غیر مجاز جدید هستند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.