مومنی درباره اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر در سال جاری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که امروز (سه‌شنبه ۸ بهمن‌ ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بالاترین میزان کشفیات موادمخدر در کشور با ۱۸ درصد افزایش مربوط به سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از تعداد شهدای ما در امر مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته کمتر شده است، افزود: متاسفأنه امسال ۳ شهید تقدیم کردیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در این مدت توقیف اموال و غیره داشتیم، گفت: کشفیات سلاح نیز در سال جاری بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مومنی تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر ما مربوط به استان‌های شرقی و ۲۵ درصد نیز مربوط به سایر نقاط کشور بوده است.

وی افزود: در امر مبارزه با موادمخدر اقدامات جهادگونه‌ای صورت گرفته و این دستاورد‌ها به خاطر تلاش همه‌ دستگاه‌ها بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امسال در مجموع میزان عملیات‌‌ها و درگیری‌های ما در امر مبارزه با موادمخدر نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

مومنی بیان کرد: رهبر انقلاب عرصه مبارزه با موادمخدر را یک جهاد بزرگ تعبیر فرمودند، چرا که موادمخدر دشمن انسانیت و بشریت است.

وی ادامه داد: موادمخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی و منشأ معضلاتی از جمله طلاق، سرقت، قتل و غیره است.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: اعتبارات و تجهیزات در حوزه مبارزه با موادمخدر نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.

مومنی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ساماندهی معتادان متجاهر است، گفت: در حال حاضر در بسیاری از کلانشهر‌ها به‌ ویژه تهران اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت.

وی افزود: در گذشته مناطق مرکزی شهرها محلی برای فروش موادمخدر، قاچاق و حضور معتادان متجاهر بود و استحکاماتی ساخته بودند، اما با تلاش‌های صورت گرفته این مناطق ساماندهی شدند.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در سه بخش نیاز ضروری به اصلاح قوانین داریم، گفت: اول اینکه در حوزه ضربه به بنیان‌های اقتصادی، مجازات باید به گونه‌ای باشد که فرد به آن جرم دست نزند، همچنین اموال ناشی از این جرم باید مصادره شود.

وی درباره معتادان متجاهر افزود: معتادان متجاهری که قادر به کنترل خود نیستند، حداقل ۲ سال زمان برای درمان نیاز دارند.

مومنی گفت: طبق بررسی‌ها با روش‌های فعلی کمتر از ۲۰ درصد معتادان دوباره به سوی مواد مخدر باز می‌گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار