مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در زمینه خرید توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی، پیشرو در کشور است.

خراسان رضوی در خرید توافقی و حمایتی محصولات استان پیشرو در کشور است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۴۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی توسط شبکه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی استان، خریداری شده است.

او ادامه داد : یکی از وظایف مهم تشکیل‌ بخش کشاورزی خرید توافقی محصولات کشاورزی از کشاورزان و روستاییان است که در این زمینه خراسان رضوی کارنامه خوبی را از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۴۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی در قالب خرید‌های حمایتی و توافقی توسط شبکه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی استان خریداری شده است.

ناصری‌مقدم افزود:در زمینه خرید‌های تضمینی به عنوان بخشی از وظایف حمایتی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در مدت مشابه پارسال ۲۹۶ هزار تن خرید در استان ثبت شد که این میزان در امسال رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

او تصریح کرد: گندم، کلزا، گلرنگ، جو، ذرت، برنج، سویا، نهاده‌های دامی، میوه‌های هسته‌دار، صیفی‌جات و زعفران بخشی از محصولات خریداری شده که از طریق تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان ثبت شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: بازاریابی و فروش محصول کشاورزان، فراهم آوردن موجبات توسعه عملیات بازرگانی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و انجام معاملات بازرگانی در موارد لزوم از جمله وظایف و رسالت‌های قانونی سازمان تعاون روستایی در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی به شمار می‌روند.

هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شبکه تعاون روستایی استان خراسان رضوی و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند. بیش از ۵۵۰ هزار نفر نیز در روستا‌های این استان زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.
 
 خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستا‌ها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.