فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۱۲ درصد فوتی‌ها درتصادف های جاده ای استان همدان امسال در مقایسه با پارسال افزایش یافت و خواب آلودگی عامل اصلی این تصادفات است..

افزایش ۱۲ درصدی فوتی‌ها در تصادفات جاده های استان همدانسردار کامرانی صالح،  فرمانده انتظامی استان همدان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به افزایش تصادفات جاده‌ای و رشد ۱۲ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان همدان، گفت: بیشتر این تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد که آموزش صحیح و رعایت نکات ایمنی می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات و فوتی‌ها در جاده‌ها داشته باشد.

او با اشاره به افزایش آمار تصادفات برون شهری در محور‌های مواصلاتی استان همدان بیان کرد:سه عامل محیطی و جاده، انسانی و وسیله نقلیه از عوامل مهم بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای است.

او با بیان اینکه این متاسفانه عامل انسانی در حوادث نقش مهمی دارد، گفت: دراین بین خواب آلودگی عامل بیشتر تصادفات و سوانح جاده است.

کامرانی صالح با بیان اینکه متاسفانه بیشترین تصادفات برون شهری در استان همدان واژگونی است، افزود:خواب آلودگی، خستگی مفرط و عدم توجه به جلو خود از عوامل تصادفات واژگونی خودرو است.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه این خواب آلودگی عامل نود درصد واژگونی خودرو است، گفت: رعایت نکات ایمنی، استراحت کامل، عدم رانندگی در مواقع خستگی و حدالامکان عدم رانندگی در ساعت شب می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات واژگونی در جاده‌ها داشته باشد.

کامرانی صالح با اشاره به لزوم تعیین استراحتگاه‌ها بیشتر در مسیر‌ها و جاده‌های استان افزود: رانندگان با توقف در این مکان‌های تعیین شده استراحت کرده و جان خود و دیگران را با سهل انگاری به مخاطره نیاندازند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.