رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی از حضور داوطلبان همه سلائق در انتخابات مجلس خبر داد.

حضور داوطلبان همه سلائق در انتخابات مجلسبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام مبارک آبادی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی گفت: از همه سلایق در افراد تائید صلاحیت شده داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

حجت الاسلام مبارک آبادی افزود: با توجه به این موضوع انشا الله مردم همیشه در صحنه به مانند همیشه و بهتر حماسه‌ای دیگر را در دوم اسفند ماه با حضور حداکثری خود خلق خواهند کرد.

او اضافه کرد: از مجموع ۳۸۱ پرونده داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی که تا کنون در شورای نگهبان بررسی شده ۲۰۳ نفر در سطح استان مرکزی تائید شده‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: این تعداد در مقایسه با اعلام نظر هیات مرکزی نظارت ۴۳ نفر افزایش یافته است و درصد تائید شدگان تا به امروز ۱۳ بهمن ماه بیش از ۵۳ درصد است

او ادامه داد: افرادی که در دوره‌های قبل در هیات مرکزی نظارت و در هیات اجرایی تائید شدند، ولی در این دوره رد صلاحیت شدند و کسانی که از سوی هیأت مرکزی تایید و شورای نگهبان آنان را رد صلاحیت کرده تا ۱۴ بهمن ماه فرصت دارند به شورای نگهبان مراجعه و شکایت خود را ارائه نمایند و شورای نگهبان هفت روز فرصت دارد تا به این شکایات رسیدگی نماید و نتیجه نهایی را در تاریخ ۲۲ بهمن ماه به وزارت کشور اعلام نماید.

حجت الاسلام مبارک آبادی اظهار کرد: این داوطلبان نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از تاریخ تا ۱۴ بهمن ماه فرصت دارند از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ با مراجعه به دفترهیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی به آدرس شهرک امیر کبیر خیابان ناظر شکایت خود را ارائه کنند.

۲ اسفند ماه ۹۸ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ماه امسال (۱۳۹۸) برگزار می‌شود و به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.