رئیس ستاد انتخابات استان یزد از پیش بینی ۷۲۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای یازدهمین مجلس شورای اسلامی در استان یزد خبرداد.

پیش بینی بیش از ۷۰۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردمی در استان یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: برای جمع آوری آرای مردمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد، در مجموع ۷۲۱ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۵۵۹ شعبه ثابت و ۱۶۲ شعبه سیار است.

ترحمی افزود: سه شعبه ثابت و چهار شعبه سیار اخذ رای نیز ویژه اقلیت‌های دینی یعنی انتخاب نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته است.

او، ۱۲ بهمن ماه را آخرین مهلت شورای نگهبان برای اعلام قطعی اسامی داوطلبان تایید یا رد صلاحیت شده دانست و اظهارداشت: روز شنبه اسامی و وضیعت صلاحیت آن‌ها به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه به غیر از مرکز یزد که ۱۴ نفر هنوز بلاتکلیف هستند، اعلام شد که بلافاصله مراتب به داوطلبان اعلام گردید.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه تنوع در گرایش‌های سیاسی داوطلبان بنابر دلایل بسیاری کمتر از سابق است، گفت: در این دوره از انتخابات مجلس، رقابت‌ها بیشتر جنبه درون جناحی و درون گرایشی دارد.

ترحمی با اشاره به اینکه طی ده دوره‌ی گذشته انتخابات کشور، میانگین مشارکت مردم در انتخابات ۶۰/۵۶ درصد بوده است، اظهارداشت: بالاترین میزان مشارکت با ۷۱/۱۰ در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و کمترین میزان مشارکت نیز با ۵۱/۲۱ درصد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به ثبت رسیده است.

او نوسان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۲۰ درصد دانست و افزود: استان یزد در همه دوره‌ها به جز دو دوره، بیشتر از میانگین کشور در انتخابات، مشارکت داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه میزان مشارکت در انتخابات باعث ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی نظام و حفظ اعتبار و حیثیت بین المللی ملت ماست، اضافه کرد: تقریبا هیچ مشکل خاصی در خصوص پشتیبانی و ساماندهی اقدامات مربوط به صندوق های رای وجود ندارد و امیدواریم به برنامه ریزی مناسب، در دوم اسفند شاهد برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون هیچگونه خلل و مشکلی باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.