استاندار اردبیل از آغاز عملیات بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل قبل از آغاز سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: در جریان سفر هیئت دولت به استان اردبیل بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزوده شد و بخش خصوصی نیز برای احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی وارد عمل شده است که از بودجه سفر و وزارت مسکن برای پیشرفت این پروژه استفاده می‌کنیم. تا دوسال آینده رکورد ساخت این بیمارستان ثبت شود.

او با بیان اینکه بیمارستان تروما در سفر رییس جمهور به بهره بهره برداری رسید گفت: بیمارستان پارس آباد نیز در این سفر افتتاح شد این بیمارستان‌ها برای پیشگیری و درمان نقش مهمی برای سلامت جامعه دارد.

استاندار اردبیل افزود: در کاهش مرگ و میر کودکان رتبه ۱۱ کشوری، امید به زندگی رتبه ۷، در زمیه سلول‌های بنیادی رتبه دوم را داریم و ایران در رتبه اول بخش علمی در منطقه و رتبه ۱۶ در جهان را به خود اختصاص داده است که این اقدامات از برکات انقلاب اسلامی است رشد علمی یازده برابر دنیا است.

بهنام جو ادامه داد: بحث ویروس کرونا امروزه برای ما یک تهدید است، اما با اقدامات سنجیده می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود.

او برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از امراض و کرونا را یاد آور شد افزود: به بهانه این موضوع آموزش بهداشتی باید در بین خانواده‌ها و ادارات دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین برای آموزش پیشگیری آنفولانزا از ظرفیت ادارات و آموزش و پرورش استفاده شود و به منظور اهمیت سلامتی جمعیت ما سریع یاد می‌گیرند و این آموزش باید به کل جمعیت استان تعمیم داده شود.

بهنام جو در پایان گفت: متولیان امر باید با حساسیت بیشتر ورود و خروج افراد و اتباع خارجی بخصوص چینی‌ها را کنترل کنند باید از افراد مشکوک مواظبت کنیم و طبق تصمیمات مرکز عمل شودو مراکز اقامتی افراد خارجی را از لحاظ بهداشتی تحت نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.