دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اتفاقات ۱۱ سپتامبر گفت: خیلی بعید است که ۱۱ سپتامبر حاصل تفکر اعراب حاشیه نشین باشد، علت این رخداد رابطه محبت آمیز آمریکا و اسرائیل بود.

علت اتفاقات ۱۱ سپتامبر رابطه محبت آمیز آمریکا و اسرائیل بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین "لطفیان" دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور پیش از ظهر امروز ۱۴ بهمن‌ماه در نهمین همایش آئین برادری در شهرستان ریگان گفت: امام راحل شخصیت بی‌بدیلی در تاریخ جهان اسلام است که بریتانی‌ها اعتقاد دارند اقدام امام راحل جهان اسلام را بیدار و منافع آمریکا و اروپا را برای همیشه در این منطقه به مخاطره انداخت.

او به شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره و بیان کرد: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معتقد بود که عصری ما در آن قرار داریم و دورانی که سپری می‌کنیم دوران تفرقه امت اسلامی نیست، بلکه دوران اختلاف و تفرقه امت اسلامی سپری شده است و امت اسلام از گردنه سخت نزاع و تفرقه عبور کرده و پس از عبور از این گردنه پر زحمت وارد شاه‌راه یگانگی و همدلی شده و این شاهراه بزرگ وحدت ما را به سوی تمدن شکوهمند امت اسلامی رهنمود خواهد کرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از اقدام دشمن و اشتهای دشمن سخن به میان آورد بیان کرد: اشتهای دشمن به جایی رسیده که از نیل تا فرات را می‌خواهد صاحب شود و می‌بینیم که امروز ننگین وار بحث معامله قرن را مطرح می‌کند. امت اسلامی و ما باید بین خواسته و اقدام دشمن و فکر پلید او که می‌خواهد سرزمین‌های اسلامی را به رژیم فاسخ صهیونیستی واگذار کند، فاصله بیندازیم.

او به رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی در خانه ننشست بلکه دشمن را تعقیب کرد و تلاش سلیمانی بود که اختاپوس داعش را به تاریخ پیوند داد و امروز ما باید این راه را ادامه بدهیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه با اشاره به وضعیت امنیت منطقه ادامه داد: مردم متمدن ایران امروز در این دنیای پر فتنه در ساحل آرام زندگی می‌کنند و این موضوع نیز به دلیل پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

او با تاکید برآنکه انقلاب هدیه خداوند متعال به مردم ایران و جهان اسلام بود، اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کردیم که نخست وزیر آن مردم این کشور را تحقیر می‌کرد و می‌گفت ایرانی توان ساخت لوله آفتابه را ندارد، اما همان ایران، امروز به گونه‌ای پیشرفت کرده است که موشک‌های آن در یک شب پس از شهادت سردار سلیمانی خواب را از چشم دشمن می‌ربایند.

لطفیان از درد‌های که بر پیکره امت اسلامی در طول تاریخ نشسته است، سخن گفت و عنوان کرد: رییس جمهور قبلی اسرائیل می‌گوید زمانی فلسطینی‌ها را کشتیم از ترس شب خواب نرفتیم، و به خودمان می‌گفتیم که امت مسلمان دمار از روزگار ما در می‌آورند، اما صبح که بیدار شدیم دیدم همه آن‌ها خواب هستند و خیالمان راحت شد.

او خاطرنشان کرد: امروز که پدیده زشت معامله قرن مطرح می‌شود و این قوم خودخوانده می‌خواهد مسلط به دومین جایگاه مقدس مسلمانان شوند، شاهد هستیم برخی از حکام عرب سخنی نمی‌گویند. دیگر امت اسلامی نباید در برابر این هتاکی‌ها سکوت کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا اظهار کرد: خیلی بعید است که ۱۱ سپتامبر حاصل تفکر ۱۹ عرب حاشیه نشین باشد، علت این رخداد رابطه محبت آمیز آمریکا و اسرائیل بود و آمریکا مجبور است که این سگ هار را با معامله قرن در خانه خودش مهار کند تا اتفاقی برای کشورش نیفتد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.