شعرای آیینی استان تا ۲۲ بهمن فرصت دارند تا آثار خود را برای شرکت در نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی منزوی، مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان گفت: نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی با عنوان کوثر ناب اسفند امسال به همت سازمان بسیج مداحان کشور در تهران برگزار می‌شود و شعرای آیینی استان تا ۲۲ بهمن فرصت دارند تا آثار خود را برای شرکت در این کنگره ملی ارسال کنند.

او افزود: این کنگره ملی شامل بخش حماسه و سیره فاطمی (ع)، بسیج ۴۰ سال مقاومت چهل سال اقتدار و مقاومت و بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان، با بیان اینکه کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب دارای دبیرخانه‌های استانی بوده و در هر کدام از استان‌ها یکی از شاعران دبیری استانی آن را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر دبیری استانی این کنگره ملی در گیلان بر عهده محمدرضا حسین‌زاده بازرگانی از شاعران آیینی جوان استان است.

او، با اشاره به اینکه همایش نهایی کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب اواسط اسفند امسال در تهران برگزار می‌شود، افزود: از هر کدام از شاعرای آیینی حداکثر ۳ اثر قابل پذیرش است و همه آثار ارسالی تا پایان بهمن از سوی کمیته داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مصطفی منزوی، با بیان اینکه در این کنگره تنها اشعار کلاسیک نظیر غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی بررسی و داوری می‌شود، گفت: شاعران با اعلام این فراخوان، باید آثار خود با موضوع حماسه و سیره فاطمی، سیره و ابعاد شخصیت حضرت زهرا (ع) و بسیج چهل سال مقاومت، چهل سال اقتدار را به دبیرخانه ارسال کنند.

او، با بیان اینکه علاقه‌مندان شرکت در کنگره شعر آیینی می‌توانند شرایط حضور را در تارنمای www.basijmadahan.ir مشاهده کنند، افزود: شاعران آئینی می‌توانند آثارشان را به آدرس ایمیل kosarnab۹۸@gmail.com یا نشانی کنگره در صفحات اجتماعی با نشانی kosarnab۹۸@ ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان ارسال آثار به شماره ۰۹۰۵۸۸۹۶۵۴۲ در فضای مجازی را یکی دیگر از روش‌های ارسال آثار خواند و گفت: آثار ارسالی باید در قالب فایل word با قلم نازنین و اندازه ۱۴ به صورت تایپ شده ارسال شود و کنگره از پذیرش آثار در سایر قالب‌ها مانند pdf و مانند آن معذور است.

منزوی، یکی دیگر از روش‌هایی که برای ارسال آثار به کنگره ملی شعر آیینی در نظر گرفته شده را برشمرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی تهران، اتوبان بسیج، خیابان شهید رحیمی، مقابل دوم افسریه، سازمان بسیج مداحان ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات با شماره ۳۵۹۴۷۷۴۸ -۰۲۱ تماس بگیرند.

او، از جمله جوایز کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب را اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به ۱۰ نفر برگزیده اعلام کرد و گفت: در استان گیلان نیز همانند سایر استان‌ها دبیرخانه استانی کنگره در رشت، پل عراق، سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان دایر شده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان تصریح کرد: درج نام و نام خانوادگی صاحب اثر الزامی است و محدودیتی از نظر سن برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر دو موضوع کنگره، اشعار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: بسیج ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.