اکرمی گفت:اسامی نهایی نامزد‌های انتخابات روز ۲۲بهمن از سوی شورای نگهبان به هیات‌های اجرایی اعلام می‌شود.

۲۲ بهمن تاریخ اعلام نامزد‌های انتخاباتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک  ، بهروز اکرمی، رئیس ستاد  انتخابات استان مرکزی در ارتباط با آخرین وضعیت انتخابات پیش رو گفت:تا کنون ۲۰۶ داوطلب در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی تایید صلاحیت شدند که سامی نهایی نامزد‌های انتخابات روز ۲۲بهمن از سوی شورای نگهبان به هیات‌های اجرایی اعلام می‌شود.

اکرمی افزود:تا به امروز ۱۹ داوطلب از رقابت انتخاباتی انصراف دادند و یک داوطلب نیز از حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان به حوزه انتخابیه تهران تغییر حوزه دادند.

او بیان کرد:تبلیغات رسمی نامزد‌ها از ۲۴بهمن آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ روز قبل از انتخابات نامزد‌های محترم مهلت دارند تا به تبلیغات خود بپردازند.

گفتنی است مجموع ۳۸۸ نفر در ابتدای نام نویسی داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

کدخدایی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها و نامزد‌ها بعد از ثبت نام در فرصت قانونی انجام می‌شود افزود: طبق قانون انتخابات شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد که باید شرایط و موانع را بررسی کند در ماده‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات شرایط و موانعی ذکر شده است.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی دوره بعد، انتخابات برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.