رئیس حزب الامه سودان خواستار عذرخواهی رئیس شورای حاکمیتی این کشور از ملت سودان به خاطر دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، واکنش‌ها در سودان در محکومیت دیدار عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیلی ادامه دارد به طوری که الصادق المهدی، رئیس حزب الامه سودان از البرهان خواست از ملت سودان به خاطر این دیدار عذرخواهی کند.

او تاکید کرد: ارتش سودان حق ندارد چنین تصمیماتی اتخاذ کند.

در همین حال تعدادی از احزاب اعلام کردند مقاصد رژیم اشغالگر به آشتی محدود نمی‌شود بلکه تلاش‌هایی برای از بین بردن وحدت سودان انجام می‌دهد تا بتواند بر منابع متعدد این کشور مسلط شود.

طارق ابو شوره خبرنگار این شبکه در گزارشی از خارطوم گفت: واکنش‌ها در سودان در پی دیدار اخیر عبدالفتاح البرهان و نتانیاهو در اوگاندا همچنان ادامه دارد به طوری که حزب ملی الامه سودان از زبان الصادق المهدی، رئیس این حزب بر موضع ثابت و ریشه‌ای خود در قبال مسئله فلسطین و پایتخت آن قدس تاکید کرد.

الصادق المهدی گفت وضعیت انتقالی کنونی در سودان اجازه نمی‌دهد ابتکار‌های انفرادی صورت گیرد. دیدار (البرهان و نتانیاهو در) اوگاندا صحیح نیست و از نظر سیاسی زیان آور و از سوی دیگر نتایج آن تا آنجا که ما اکنون شاهدیم شعله ور کردن آتش فتنه در سودان است.

خبرنگار افزود سایر احزاب مخالف عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر، این دیدار را شوم توصیف و اعلام کردند اگر قاطعانه با این دیدار برخورد نشود، این دیدار بر آینده سودان و روند انقلاب آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این احزاب تاکید کردند رژیم اشغالگر برای تجزیه سودان تلاش می‌کند تا بتواند بر منابع متعدد آن سیطره یابد.

در ادامه گزارش ساطع الحاج از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان گفت عادی سازی روابط با اسرائیل از نظر ما خط قرمز به شمار می‌رود و کاملا غیر قابل قبول است.

خبرنگار افزود در موضع مجمع اتحادیه‌های صنفی سودان در خصوص عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر ابهام وجود دارد هر چند که این مجمع اذعان دارد که این تصمیم با قانون سال ۱۹۵۸ مطابقت ندارد. محتوای این قانون نه آشتی و نه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است. اما این مجمع موضع اصولی و اسلامی خود را درباره مسئله فلسطین اعلام نکرد.

رهبران کمیته‌های مقاومت خواستار تجمع دوباره در خیابان‌ها شدند و عضو مجمع اتحادیه‌های صنفی سودان را با سوالات احاطه کردند و تلاش او را برای سیاسی کردن مسائل به ویژه مسئله فلسطین به خاطر منافع تنگ نظرانه محکوم کردند.

خبرنگار گفت عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با دیدار با نتانیاهو تیری در تاریکی انداخت که عرصه سیاسی در سودان را کاملا تغییر خواهد داد، اما مردم سودان حرف خود را زدند و گفتند قدس پایتخت همیشگی فلسطین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار