با حضور استاندار مرکزی ۲ کارخانه تولید آرد و فراوری سیب زمینی در کمیجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به مناسبت دهه مبارک فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور آقازاده استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستان کمیجان ۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کمیجان به بهره برداری رسید.

افتتاح کارخانه  فراوری گندم و سیب زمینی در کمیجان

 از مهم‌ترین این طرح‌ها کارخانه تولید سیب زمینی نیمه آماده با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان و کارخانه تولید آرد با ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰ تن آرد و اشتغال زایی ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی است که به بهره برداری رسید.

همچنین افتتاح و بهره برداری از طرح آبرسانی آب شرب شهر میلاجرد، کانال انتقال آب کشاورزی از دیگر طرح‌ها بود که با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور استاندار مرکزی دو واحد مسکن مدد جویی و مسکن آسیب دیده از سیل افتتاح و تحویل صاحبان آن شد.

استاندار مرکزی و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان کمیجان با حضور در مزار شهدای روستای سمقاور به مقام شامح شهدا ادای احترام کرد و سپس با خانواده‌های شهیدان جمالو و شهید ملکی در شهر میلاجرد دیدار و از صبر و استقامت خانواده شهدا تجلیل کرد.


همزمان با دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳ هزارو ۸۵۰ میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شوند که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سا ل گذشته هزار و ۴۰۰ میلیار تومان افزایش داشته است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده که این میزان هم نسبت به پارسال که ۷ هزار و ۵۰۰ شغل بوده ۶ هزار مورد افزایش یافته است.

در نیمه دوم امسال سرمایه گذاری خارجی یک و نیم میلیارد دلاری در استان مرکزی صورت گرفته است که با جذب این میزان سرمایه گذاری استان مرکزی رتبه نخست را در این زمینه در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.