اقدام های غیرقانونی تهدید کننده سلامت و امنیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی داوطلبان یا هواداران کاندیدها با مجازات سنگین دستگاه قضایی مواجه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،حسن نگین تاجی رییس کل دادگستری استان در نشست رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی این استان گفت: با توجه به نزدیکی ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم در کشور و این استان باید داوطلبان و طرفداران آن‌ها بیش از پیش مراقب برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی باشند.

حسن نگین تاجی افزود: دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد اجازه نمی‌دهد در ایام تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم داوطلبان یا هواداران آن‌ها در این استان با راه اندازی کاروان یا نصب بلندگو برای مردم مزاحمت ایجاد کنند.

او بیان کرد: ماده ۷۵ قانون انتخابات جرایم را تعیین و میزان مجازات مربوط به آن‌ها را نیز اعلام کرده است.

نگین تاجی گفت: نگاه دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات مجلس یازدهم از نوع پیشگیرانه و در قالب ارشاد، راهنمایی و تذکر به داوطلبان و طرفداران آن‌ها است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون تذکر‌های لازم از سوی دستگاه قضایی استان به عوامل اجرایی، فرمانداری ها، بخشداری‌ها و رسانه‌های این استان داده شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و ۵۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.